A biztosításközvetítő cégnél eddig lezajlott több mint ötezer tényleges megrendelés során
az ügyfelek 70 százaléka a következő évre öt szereplőnél, a K&H, a Genertel, a Groupama, a Generali és az Union biztosítóknál kötött új szerződést.
A teljes képhez hozzátartozik, hogy eltérő mértékben ugyan, de távoztak is ügyfelek az egyes társaságoktól.
A piaci verseny élénkülésére utalhat, hogy
csökken a koncentráció: tavaly ilyenkor az első öt biztosító még az új kötések 78 százalékán osztozott.
Az ügyfelekhez érkező indexdíjak az eddigi adatok szerint átlagosan mintegy 15 százalékkal haladhatják meg az előző évi díjak szintjét. Az egyes ügyfelek indexdíját azonban számos tényező befolyásolhatja, így például az adott biztosító speciális tarifálási stratégiája, az ügyfél bónuszfokozatának változása, az üzemben tartó lakcímének vagy székhelyének megváltozása, vagy éppen az ügyfelek által egyénileg igénybe vehető kedvezmények köre.
A kalkuláció során a megadott indexdíjakhoz viszonyítva az új szerződésekkel az érintett gépjármű-tulajdonosok eddig
átlagosan mintegy ötezer forintos díjmegtakarítást értek el,
egyedileg igen eltérő mértékben: 47 százalékuk éves szintű megtakarítása ötezer forint alatt maradt, 23 százalékuk öt és tízezer forint közötti, 30 százalékuk pedig tízezer forint feletti összeget spórolt meg a váltással.
Érdemes tudni, hogy az év végi kampány során nem csupán az egyedileg megkötött kgfb-díjon érhetőek el megtakarítások: a biztosítók jelentős része további kedvezményt kínál azok számára, akik a kgfb-vel együtt casco- vagy lakásbiztosítási szerződést is kötnek.
Az ügyfelek tudatos díjcsökkentési törekvését mutatja, hogy
a díjkedvezménnyel járó éves díjfizetési lehetőséget a tavalyi 86 helyett idén már 92 százaléknyian választják, és vélhetően ugyanilyen okból a csekkes fizetések aránya a tavalyi 23-ről 19 százalékra csökkent.
„Az év végi kampányban már csak azok a járművek érintettek, amelyeket 2010 előtt vásároltak meg jelenlegi tulajdonosaik. Az érintettek aránya tehát évről évre 4-5 százalékkal alacsonyabb, idén már csupán az autósok mintegy ötöde válthat január elsejével kötelezőt – mondta Sebestyén László, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója. – Ugyanakkor a jelenleg zajló kampányban eddig a tavalyihoz hasonló aktivitást tapasztalunk
Ennek alapján elképzelhető, hogy a biztosítást váltók száma eléri az előző évi 130 ezres szintet is.
Az összehasonlításhoz szükséges indexdíjakat a biztosítóknak jogszabályi kötelezettségüknek megfelelve november 11-én kellett eljuttatniuk az év végi évfordulóval rendelkező ügyfeleikhez. Aki mostanáig nem kapta meg a figyelembe vett kedvezményeket és bónuszbesorolást is tartalmazó díjértesítőt, mielőbb kérjen segítséget alkuszától vagy érdeklődjön biztosítójánál. Fontos tudni, hogy aki jelenlegi szerződését az e-kommunikációs kedvezménnyel kötötte meg,
már ne postai úton, hanem az általa megadott e-mail címre várja a biztosító indexlevelét.
Fennállhat a lehetősége annak is, hogy az ide érkező levél valamilyen okból a levelezőprogram levélszemét mappájában landol, érdemes tehát ezt is ellenőrizni.
Jövőre átlagosan 15 százalékot takaríthatnak meg a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) megkötésekor az elektromos gépjárművek üzemeltetői – erre már a Mercarius Flottakezelő hívja fel a figyelmet a magyarországi biztosítótársaságok által közzétett, év végi évfordulós szerződésekre vonatkozó díjaik alapján.
Bár a januári évfordulós kgfb-szerződések részaránya évről évre csökken, a november elején kiadott friss biztosítói díjtáblázatok jelzik, hogy az elektromos gépjárművek mellett voksolók alacsonyabb fenntartási költségekkel kalkulálhatnak. Mindez a vállalkozások számára újabb érvet adhat arra, hogy fenntarthatóbb közlekedési formára váltsanak, hiszen az alacsonyabb biztosítási díjtételek a flottaüzemeltetési díjakban is megjelennek. A Mercarius Flottakezelő azt mérte fel, mennyit takaríthatnak meg az elektromos hajtású autóra váltók a biztosítással.
A kgfb-díjak markáns emelkedésére számíthatnak a magyarországi autósok jövőre. A magyarországi biztosítótársaságok által november elején közzétett,
év végi évfordulós szerződésekre vonatkozó tájékoztató adatok szerint 2020-ban átlagosan 15 százalékkal emelkednek a biztosítási díjtételek.
Igaz, a magyar biztosítók által megszabott kgfb-díjak az európai árszinthez viszonyítva még így is a legalacsonyabb kategóriába tartoznak.
A díjtájékoztatókból az is kiderül, hogy jövőre az elektromos gépjárműveket használók járnak jobban, az éves biztosítási díjon belül elérhető átlagos megtakarítás mértéke pedig meghaladja a 15 százalékot.
Mindez azt jelenti, hogy a zöld rendszám biztosította egyéb előnyök mellett a biztosításkötéskor további kedvezményhez juthat, aki az elektromos hajtásrendszert részesíti előnyben.
Ráadásul a biztosítási díjak közötti eltérés a gépjármű méretétől független. Így a teljesítményük szerint azonos kategóriájú kisautók esetében éppúgy olcsóbb az elektromos modellek éves biztosítása, mint a nagyobb autóknál. Az amúgy is átalakulóban lévő gépjárműpiacon ez még tovább növelheti az elektromos gépkocsik iránti érdeklődést.