Ha a gyorsétterem lánc bevezeti a húsmentes húsból készült szendvicsét az Egyesült Államokban, akkor ez 62 százalékos bevétel növekedést hozna a Beyond Meat cégnek – állítja a Bernstein elemzőcég.
Alexia Howard vezető elemző elmondta, hogy kalkulációjuk szerint
a McDonald's éttermekben a kínálat tíz százalékát tennék ki a növényi hamburgerek,
ezért pedig a cég évente nagyjából 1,7 milliárd dollárt fizetne a Beyond Meatnek.
A partnerség révén ez mintegy 168 millió dolláros növekedést jelentene a Beyond Meatnek, ez 62 százalékkal haladja meg a 2019-re jelzett értékesítési mutatót, ami 265 és 275 millió dollár között van.
A McDonald's jelenleg az egyik Ontarióban található éttermében teszteli a Beyond Meat húsmentes húspogácsáját, de ez nem jelenti azt, hogy más éttermeire is kiterjeszti a próbaidőszakot, vagy, hogy bevezeti az amerikai éttermeiben.
Amikor a gyorsétterem bejelentette az első tesztet, a Beyond Meat részvénye 13 százalékot emelkedett.
A Bernstein elemzője úgy véli, hogy 50 százalékos esély van arra, hogy a cég bevezeti a növényi alapú hamburgerhúst az USA-ban.
Májusban a Jefferies elemzői jelezték, hogy
a McDonald's és a Beyond Meat esetleges partnersége 25 dolláros részvényárfolyam növekedést hozhatna
a tíz éve alapított cégnek – ez mintegy 30 százalékos emelkedést jelentene.
Ugyanakkor a kanadai Tim Hortons étteremlánc nemrégiben bejelentette, hogy beszünteti a Beyond Meat reggeli szendvicsek árusítását Kanadában, kivéve két tartomyányt, Brit Kolumbiát és Ontariót.