Az 1995-ben indult gála tévés nézettsége az utóbbi években jelentősen visszaesett, a nézőszám csökkenése mellett pedig a divatshow-nak a kritikusok rosszallásával is szembe kellett néznie:
a bemutató évről évre rosszabb fogadtatásra talált az ítészek körében.
Közülük sokan osztották azt a véleményt, hogy a koncepió és így maga a műsor is elavult, hiányzik a sokszínűség, az újdonság varázsa belőle, emellett pedig egyre leplezetlenebbül szexista - a divatbemutató központi részét jelenti a márka arcainak, vagyis a világ legszebb topmodelljeinek fehérneműs felvonulása.
A márka mögött álló vállalat, az L Brands azt nyilatkozta, eljött az ideje annak, hogy "átgondolják és továbbfejlesszék" marketingstratégiájukat. A vállalat pénzügyi igazgatója azt is mondta egy befektetői fórumon, hogy mepróbálják újrapozicionálni a márkát, és a vásárlókkal való kommunikáció új módjait megtalálni. Ugyanakkor hozzátette: nem mondanak le véglegesen a showkról, mert ezek a brand megjelenésének fontos aspektusait képezik, és még mindig figyelemreméltó reklámértékkel bírnak.
Ennek ellenére a Victoria's Secret márkaként meglehetősen gyenge teljesítményt produkált az elmúlt időszakban, ami az anyavállalat teljesítményét is tükrözte.
Az L Brands a harmadik negyedévre 252 millió dollárnyi veszteséget jelentett.
A vállalatnak emellett komoly csorba esett a renoméján, miután figyelmet kapott az, hogy milliárdos alapítója, Les Wexner, barátságot ápolt a szexuális bűnelkövetőként és emberkereskedőként is hírhedtté vált, majd idén augusztusban börtönben meghalt pénzemberrel, Jeffrey Epstein-nel.
A show számos szupermodell karrierjében jelentett már fontos mérföldkövet, többek között Tyra Banks, Heidi Klum és Miranda Kerr is felvonult a kifutón annak keretében. De a márka arcai közé tartozik a világ legszebb modelljei között számon tartott magyar Palvin Barbara is.