A kínai gazdaság lassulása ellenére is rekordot döntött a Szinglik Napja, hiszen eladások tekintetében elérte a 38,3 milliárd dollárt, vagyis közel 26 százalékos növekedést produkált az előző évhez képest.
Az Alibaba kiterjesztett e-kereskedelmi hálózatán keresztül rengeteg kedvezménnyel készült, de a riválisok is sikeres napot zártak, ráadásul világszerte nőtt az egynapos esemény népszerűsége.
Az Alibaba legnagyobb belföldi ellenfele, a JD.com idén már a Szinglik Napja hivatalos kezdete előtt is ajánlott kedvezményeket és hasonlóan tett a Pinduoduo is. Az országhatárokon kívül Délkelet-Ázsiában a Lazada volt a legnagyobb játékos, a cég beszámolója szerint már az első 60 percben elérték a 3 millió rendelést az oldalukon.
A Lazada hat ázsiai régióban üzemel: Vietnámban, Szingapúrban, Indonéziában, a Fülöp-szigetenek, Malajziában és Thaiföldön. Az Alibaba csoporthoz tartozó vállalat sikere megmutatta, hogy a Szinglik Napja már nemcsak Kínában sikeres, hanem egyre nagyobb befolyással rendelkezik Délkelet-Ázsiában is.
A régió internetes gazdasága a CNBC szerint 2025-re elérheti a 300 milliárd dollárt is, a kereskedelmi szektor pedig a jelenlegi 19 milliárd dollárról 2023-ra 53 milliárd dollárra növekszik majd, ennek a fejlődésnek pedig éppen az Alibaba lehet a legnagyobb nyertese, mivel a hozzájuk tartozó Lazada a legnépszerűbb online áruház Délkelet-Ázsiában.
Az idei Szinglik Napja legfelkapottabb termékei között szerepelt a Huawei Mate 30 Pro 5G változata, de az Apple iPhone 11 Pro és a Pro Max eladásai is jelentősek voltak. A kereskedelmi háború miatt a szakértők azt jósolták, hogy a kínai vásárlók bojkottálni fogják az amerikai márkákat, azonban erről egyáltalán nem volt szó.
Az amerikai kereskedők adták el a második legtöbb terméket a kínai vásárlóknak, náluk leginkább az ékszerek és a ruházati cikkek mentek. Jacob Cooke, az e-kereskedelmi cégek és külföldi márkák kínai értékesítését segítő WPIC vezérigazgatója ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy semmi jel nem utalt arra, hogy a kereskedelmi háborúnak bármilyen negatív hatása is lett volna az amerikai márkákra.
A Nike, a J Crew, a Ciach, a Uniqlo és az Old Navy is készültek Szinglik Napjára akciókkal, de a L'Oreal és a Nestlé is remek napot zárt eladások tekintetében.
Összességében 15 márka eladásai haladták meg az 1 milliárd jüant, köztük a Huawei, az Apple, a Nike, a Xiaomi és a Uniqlo is. Kifejezetten népszerűek voltak az étrend-kiegészítők is, de a babaápolási termékek és a pelenkák iránt is nagy volt a kereslet.