A Nemzeti Művelődési Intézet és együttműködő partnerei által meghirdetett Komatál Program az elmúlt év végén sikeres népművészeti pályázattal indult, most társadalmi népszerűsítést segítő kisfilmmel és közösségi médiakampánnyal folytatódik. A fiatalokat kiemelten megcélzó kampány fókuszába a közösség- és hagyományteremtést állították a szervezők.
A program részeként a Nemzeti Művelődési Intézet támogatja a komatál közösségek létrehozását is. Céljuk, hogy a résztvevők komaközösségeket hozzanak létre, akik díjmentesen igényelhetnek zsűrizett népművészeti tárgyakat: újragondolt komatálakat a Komatál Program Kárpát-medencei Alkotói Pályázat termékeiből.
Závogyán Magdolna, a Nemzeti Művelődési Intézet ügyvezetője elmondta: a komatál adása olyan gesztus, amely az étel adományozásán túl a baráti segítségnyújtásról, a kismama és az újszülött meglátogatásáról, a közösség összetartó szerepéről és a családi kötelékek megerősítéséről is szól.
A Komatál Program legfontosabb célja, hogy közösségépítő folyamatot indítson el Kárpát-medence településein, azzal a szándékkal, hogy a helyben élők tudatosan készüljenek az újszülött gyermekek érkezésére, együtt, közösen tervezzék meg a gyermekágyas édesanyáról és családjáról való gondoskodás folyamatát –
fejtette ki az intézet ügyvezetője.
A gyakorlatban a komatál hagyománya azt jelenti, hogy az újszülött világra jöttét követő időszakban a kismama környezetében élők – barátok, ismerősök, szomszédok, rokonok – egymás között felváltva naponta friss, főtt étellel gondoskodnak az anyukáról és családjáról.
A Komatál Program további részletei a www.komatalprogram.hu oldalon érhetők el, de a kampány nyomon követhető az intézmény Facebook-oldalán is.