A telecompaper.com írása az üggyel kapcsolatban kiemeli, hogy
a DT Németországban még 1995-ben a logójával együtt levédette ezt a rózsaszín árnyalatot a szabadalmi hivatalnál.
Azóta szigorúan fellépett minden olyan céggel szemben, amely megpróbálta használni a magenta színt. 2003-ban például a rivális Mobilcom esetében sikerrel tiltatta be a magenta használatát. A DT részéről hangsúlyozzák, hogy ma már a cég logóját és a hozzá tartozó színt a világon mindenütt jól ismerik,
szakértők szerint ennek a színárnyalatnak az értéke a telekomcég számára ma már csak dollármilliárdokban fejezhető ki.
A Telekom tavaly nyáron fordult bírósághoz a Lemonade ügyében, amikor az a német biztosítási piacon is megjelent ugyanezzel a színárnyalatú logójával (amelyet egyébként öt évvel ezelőtti alapítása óta használ).
Egy regionális bíróság megtiltotta az amerikai cégnek, hogy a német piacon is ilyen színű logóval szerepeljen.
A Lemonade ekkor a pirosra cserélte le a magentát Németországban.
A Lemonade és a Telekom logója egymás mellett, valóban jókora a hasonlóság:
A Lemonade azonban úgy döntött, hogy
visszavág, és bírósági úton megpróbálja érvényteleníteni a DT-nek a magenta szín használatára való kizárólagos jogosultságát.
Ha ezt sikerül elérnie, az hatalmas veszteséget jelentene a telekomóriás számára. A megoldás persze ma még elég távolinak tűnik, hiszen egy ilyen pereskedés hosszú éveken keresztül elhúzódhat.