A P3 nemzetközi tanácsadó, mérnöki és tesztelő cég idén júniusban végzett független mérései alapján a Magyar Telekom mobilhálózata ismét, immár negyedszerre érte el a legjobb összesített eredményt a hang- és az adatszolgáltatások terén a hazai mobilszolgáltatók közül. A maximális 1000 pontból 916 pontot szerzett a szolgáltató, ami 55 ponttal több, mint a második legjobb eredmény. Az átfogó mérések alapján a Magyar Telekom hálózatát értékelték a legjobbnak minden kategóriában: a hang, az adat és a készülékekről gyűjtött hálózati adatok szempontjából egyaránt.
Az összetett felmérés során a P3* a hazai mobilhálózatok széles szolgáltatási spektrumát - így a hanghívás sikerességet, a beszédminőséget, a le- és feltöltési sebességet, a webböngészést - vizsgálta abból a célból, hogy az ügyfelek szemszögéből mérje fel a szolgáltatók mobilhálózatainak minőségét.
A hálózat júniusban két héten át zajló műszeres mérése során a mérőautók 6000 km-t tettek meg az országban, 11 nagyvárosban, 18 kisebb településen (köztük Berettyóújfalun, Makón, Pakson, Kapuváron, Gyöngyösön) és az azokat összekötő útszakaszokon végeztek méréseket 2G, 3G és 4G cellákon. Az eredményekhez 2500 hang- és 2200 adathívást elemeztek.
A hang- és adatszolgáltatásra vonatkozó mérések mellett a felmérés idén a hálózatminőséget, és a P3 által a teszteléshez gyűjtött, a közvetlenül az ügyfelek eszközeiről származó adatokat is vizsgálta.
Utóbbihoz a 2018. 51. hét és 2019. 22. hét között eltelt 24 hét alatt 10 ezer ügyfél készülékéről beérkező több mint 56 millió mintát értékelték ki.
A Magyar Telekom korábban 914 pontos eredménnyel szerezte meg a „Best in test" minősítést a P3 Mobile Benchmark Hungary 08/2018-as felmérése során.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!