A Boeing azt írja, az igazgatótanács úgy ítélte meg, a társaság iránti bizalom helyreállításához szükség van a vezetőváltásra.
A vállalat arra törekszik, hogy mind gépeinek és termékeinek vásárlóival, mind a működésüket felügyelő hatóságokkal, illetve a közvéleménnyel, helyreálljon a nyitottságon alapuló jó kapcsolat
- fűzték hozzá.
A közleményből kiderül, hogy ezzel a vállalat egyértelműen a közelmúlt két légikatasztrófájára, két 737 Max-típusú gépeinek összesen 346 halálos áldozatot követelő szerencsétlenségére utal. Az első baleset tavaly ősszel Indonéziában, a második idén tavasszal Etiópiában történt. A vizsgálatok megállapították, hogy a Boeing felelőssé tehető mindkét ügyben, a géptípus egészét érintő, az MCAS nevű repüléstámogató rendszer tervezési hibája kapcsán.
Egy amerikai lap úgy tudja, a vállalat élére elnökként Dave Calhoun kerül, január 13-ai hatállyal. A vezérigazgatói teendőket az átmeneti időszakban Greg Smith, pénzügyi helyettes vezető fogja ellátni.
Az igazgatótanács részéről megköszönték azt a jelenlegi vezérigazgatónak, hogy elfogadta döntésüket "ebben a nehéz időszakban". Formailag ugyanakkor Dennis Muilenburg önként mondott le tisztségéről.
Az új vezetőjelölt, Dave Calhoun pedig azt nyilatkozta, megtiszteltetésnek tekinti, hogy rábízták a mintegy 150 ezer alkalmazottat foglalkoztató vállalat irányítását. Egyúttal elmondta, nagyon bízik a Boeing és a 737 Max gépek jövőbeni sikerében is. Calhoun a jelenlegi információk szerint egyszerre fogja betölteni az elnöki és a vezérigazgatói pozíciót is.
A vállalat az idei év egyik legnagyobb vesztese a globálisan is jelentős cégek sorában.
A két gép katasztrófája nyomán több korábbi partnere is inkább a rivális Airbustól rendelte meg új gépeit, vagy jelentette be, hogy fontolgatja a váltást (a légitársaságok általában csak egy társaságtól veszik gépeiket, csak az igazán nagy cégek üzemeltetnek több gyártótól is gépeket). Friss hír az is, hogy két nagy hitelminősítő is rontott a Boeing adósbesorolásán.
Ugyanakkor a vezetőváltás hírére a cég papírjai 3 százalékot erősödtek a kereskedésben.
Az Airportal felidézi, hogy Dennis Muilenburg 1985 óta dolgozott a Boeingnél, elnöknek 2013-ban, vezérigazgatónak 2015-ben nevezték ki. Távozása nagyban összefügghet a 737 Maxokkal kapcsolatos problémákkal.
A két halálos baleset után 2019 októberében már megfosztották igazgatósági elnöki pozíciójától. A balesetek miatt a Kongresszus közlekedési bizottsága előtt is tanúskodnia kellett, ennek során több tag is arról érdeklődött, hogy miért nem mondott eddig le. Erre rendszerint azt válaszolta: nem úgy nevelték, hogy ilyen helyzetekben megfutamodjon.