Az Airbnb-hez és az Uberhez hasonló sharing economy weboldal novemberben startolt azzal a céllal, hogy segítse a hazai és külföldi fotósokat és filmes stábokat abban, hogy eddig ismeretlen és izgalmas helyszíneket fedezzenek fel ötleteik megvalósításához.
Ráadásul ezzel az ingatlant bérbeadók is pluszt pénzt keresnek.
Magyarország és Budapest az elmúlt évtizedekben több filmes produkciónak is helyt adott, nemrég fejezték be a Black Widow Marvel film forgatását a belvárosban, de a fővárosban forgatták A kém valamint a Vörös Veréb számos jelenetét is.
Európában elsőként hozta létre egy fiatal magyar csapat a spotager.com szolgáltatását, amely összeköti az ingatlan- és járműtulajdonosokat a fotós és filmes szakmából érkező lehetséges bérlőkkel.
Az alapítók elmondták, hogy saját tapasztalatuk adta az ötletet, mivel reklámforgatáshoz hangulatos konyhát kerestek, de sokáig nem jártak sikerrel.
Célunk, hogy
egy olyan iparágat digitalizáljunk és egyszerűsítsünk, amelyet ezentúl széles körben bárki könnyedén elérhet
– olvasható a honlapon.
Kovács József Attila, mint reklámfilmes szakember és Kakócz Károly informatikai QA vezető szerették volna másoknak is megkönnyíteni a tökéletes helyszín megtalálását.
Az ingatlan vagy járművek bérbeadói ingyenesen regisztrálhatnak az oldalon, a napi bérlési díj limit pedig 15 ezer forint (50 euro), de ennél már jóval nagyobb összegekért is lehet egész napra, hangulatos mediterrán nappalit, extravagáns bárt, vagy borospincét bérelni.
A bérlők és kiadók ugyanúgy pontozhatják vagy véleményezhetik egymást, mint a többi hasonló weboldalon.
A magyar startup által kínált lehetőség ideális alternatív bevételi forrás lehet az ingatlantulajdonosoknak, mivel a rövidtávú lakáskiadási piac egyre inkább telítődik, és azokat egyre alacsonyabb áron lehet csak bérbe adni.