Az okostelefonok és a rajtuk futó applikációk térnyerésével mobilunk állandó szereplőként segíti életünk szinte minden területét.
Az okostelefonok népszerűsége folyamatosan nő:
2012 és 2017 között megháromszorozódott a használók száma Magyarországon, 2018-ban pedig a 15 éven felüli magyar internetezőknek már kétharmada birtokolt okostelefont.
Az életünket megkönnyítő applikációk iránti növekvő igény motiválta az OTP Bank szakembereit, amikor megalapították az OTP Mobilt, és az alkalmazást, ami immáron öt éve elérhető, és
olyan fontos szolgáltatásokat tömörít egyetlen platformra, amelyek igyekeznek minden hétköznapi kényelmi igényt kielégíteni.
Öt évvel ezelőtt még nem voltak meg a kellő feltételek ahhoz, hogy a mobilfizetés a mindennapjaink része legyen, azonban a Simple alkalmazás első funkciójával, az Automata szolgáltatással, vagyis az automatáknál QR kód segítségével történő fizetés bevezetésével már megmozdult az akkoriban még csak magát kereső m-kereskedelem. Azóta az automatáknál akár QR-kód beolvasásával, akár érintéses mobilfizetéssel való fizetés mindennapos.
2019-ben már természetes, hogy a boltokban a mobilunkat érintjük a terminálokhoz a bankkártyánk helyett.
A pénzintézet fejlesztőinek legutóbbi nagy dobása az érintéses mobilfizetés, amely lehetővé teszi, hogy a pénztárnál a mobilunkkal fizethessünk a bankkártyánk helyett. Ráadásul már webshopokban is lehet használni az alkalmazást, továbbá ételt is lehet rendelni, autópálya matricát vásárolni, vagy éppen parkolást fizetni.