Euró milliárdokat kér Berlintől a német autóipari szövetség
![10 legnagyobb autógyár – galéria](https://cdn.origo.hu/2023/12/1Pun39DrImtTmryyyd9_ZcNFUVXMxIG0EAw9iO7y-DQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzA3MGU4YjdhYzcxMDQwOTNiZjI5OTBjYmI5M2JhMDQ0.webp)
Németország első számú versenytársa Kína, ahol az állam nagyszabású beruházásokkal ösztönzi a hazai autóipar nemzetközi előretörését - jelentette ki Stefan Wolf, a VDA igazgatósági tagja a Deutschlandfunk országos közszolgálati rádióban. Mint mondta, ebben a helyzetben a német cégek helytállásához elengedhetetlen az állami segítség.
Egy tíz- és húszmilliárd euró közötti összegről van szó
- közölte a vezető.
A közpénzből finanszírozott támogatás az ágazatban zajló szerkezetváltás, az alternatív meghajtási technológiák térnyerése miatt szükséges.
A pénzt az elektromos meghajtású kocsik töltőállomás-hálózatának kiépítésére és az új technológiákkal kapcsolatos kutatásokra kell fordítani Stefan Wolf szerint.
A berlini szövetségi kormánynak el kell döntenie, hogy továbbra is kiáll-e az autóipar mellett, és akarja-e, hogy megőrizze vezető helyét a világpiacon - fogalmazott a több mint 600 céget összefogó érdekképviseleti szervezet vezetőségi tagja a kormány és az ágazat képviselőinek szerdai találkozója elé időzített nyilatkozatában.
Németországban az autóiparban állítják elő a hazai össztermék (GDP) nagyjából 5 százalékát, és az ágazatban dolgozik a teljes munkaidőben foglalkoztatottak mintegy 3 százaléka.
A szerkezetváltás révén az állások száma csökken majd a következő években.
A német kormány mellett működő közlekedésügyi tanácsadó testület (Nationale Platform Zukunft der Mobilität - NPM) becslése szerint a legrosszabb esetben 410 ezer munkahely szűnhet meg 2030-ig, főleg azért, mert a belsőégésű motorral működő autókat háttérbe szorítják az elektromos autók, amelyek gyártása jóval kevésbé munkaigényes.