A múlt év végén elkezdett kiéleződni a verseny a nagy amerikai műsorstreaming szolgáltatók között. Az Apple és a Disney szolgáltatásai egyaránt beindultak, melyek ráadásul olcsóbbak, mint a Netflix, így egyre izgalmasabbá vált, hogyan rendeződik át a piac. Kedden pedig még további információkat kaphatnak az elemzők és a befektetők, mivel a Netflix tőzsdezárás után közzéteszi a negyedik negyedéves eredményét – írja a MarketWatch.
A friss számok azért is lesznek izgalmasak, mert várhatóan 2020 sem lesz könnyű év a Netflix számára – a verseny ugyanis csak még tovább fokozódik.
Májusban beindul az HBO Max, majd áprilisban, illetve júliusban (eléréstől függően) a Comcast alá tartozó Peacock szolgáltatás is megkezdődik.
Mindez pedig már a Netflix részvényárfolyamán is meglátszik. Épp a növekvő verseny az oka ugyanis annak, hogy a Netflixé volt a legrosszabbul teljesítő papír az elmúlt 12 hónapban az úgynevezett FAANG technológiai részvénycsoportból – melynek tagjai a Facebook, az Apple, az Amazon, a Netflix, valamint a Google (Alphabet).
Mindeközben a Facebook 48 százalékot, az Apple 103 százalékot, az Amazon 10 százalékot, míg a Google 33,6 százalékot erősödött ugyanebben az időszakban.
Az elemzők azonban úgy számolnak, hogy a legrosszabbat már maga mögött tudhatja a Netflix.
Ezt támasztja alá, hogy mióta november 12-én a Disney+ beindult a Netflix részvénye fölpattant, és 16 százalékos erősödést produkált – az S&P 500 index csupán 10 százalékot izmosodott.
A Goldman Sachs például arra számít, hogy a vállalat erős eredményeket közöl majd, az előfizetői szám érezhető növekedésével. A banknál fel is emelték a Netflixre kiadott célárfolyamot 400-ról 450 dollárra, ami 32 százalékos erősödés lenne a pénteki záróárhoz (339,67 dollár) képest. Ráadásul a Goldman vezető elemzője szerint a Netflix az erős kínálatának köszönhetően 9,7 millió új felhasználót szerezhetett a tavalyi negyedik negyedévben, ami bőven meghaladná a vállalat 7,6 milliós prognózisát.
Még tovább növeli az optimizmust, hogy a Netflix hatalmas összegeket költ a saját gyártású műsoraira.
A várakozások szerint csak 2020-ban 17,3 milliárd dollárt fordíthat ezekre a cég, ami meghaladná a tavalyi 15,3 milliárd dollárt.
Összevetésképpen, az Apple mindössze alig több mint 6 milliárd dollárt fordít az Apple+ saját gyártású műsoraira.
Ezzel párhuzamosan a FactSet által megkérdezett elemzők arra számítanak, hogy a Netflix kedden részvényenként 52 centes profitról jelent majd, ami igencsak elmaradna a negyedév elején várt 83 centtől. A bevétel 5,45 milliárd dollár lehetett a várakozások szerint, a globális előfizetők száma pedig 7,9 millióval bővülhetett a tavalyi negyedik negyedévben – ez 623 000 amerikai és 7,2 millió új nemzetközi előfizetőt jelentene.