A gépeket két katasztrófa után állították le, amelyek 346 halálos áldozatot követeltek. A hatóságok már több mint tíz hónapja vizsgálják az amerikai repülőgépgyártó gépeit, és számos hibára bukkantak.
Elismerjük és sajnáljuk a folyamatos nehézségeket, amiket a 737 Max gépek okoznak ügyfeleinknek, a hatóságoknak, a beszállítóknak és a repülőközönségnek"
– nyilatkozta a cég.
A Boeing jelenleg azon dolgozik, hogy megoldja a hibákat és meggyőzze a Szövetségi Repülési Igazgatóságot (FAA), valamint a többi légügyi hatóságot arról, hogy a repülőgép új szoftvere biztonságos. A Boeing eredetileg azt jósolta, hogy a 737 Max 2019 utolsó negyedévében már repülni fog.
A repülőgépgyártó szerint a bejelentés célja, hogy segítse a légitársaságokat a működésük tervezésében az idei évben.
Amint a légügyi hivatalok megállapodtak a gépek repülésének jóváhagyásában, utána több hónapig is eltart, míg a repülőgép utasokat is szállíthat, mivel a pilótákat át kell képezni, valamint a földön lévő gépekkel tesztrepüléseket kell végezni.
Valószínűtlennek tűnik, hogy augusztus előtt használatba vennék a légitársaságok a 737 Max gépeket.
A Max legnagyobb felhasználói, a Southwest, az Air Canada és az American Airlines légitársaságok, míg Európában a fapados Ryanair, amely ráadásul korábban több 737 Max gépet is rendelt a gyártótól, azonban leszállításukat várhatóan 2021-ig elhalasztják.
Az újbóli forgalomba helyezés kapcsán várható, ismét jelentős időtartamú késéshez kapcsolódóan új becslés látott napvilágot a Wall Streeten arról, mennyibe kerül a gyártónak a MAX-gépek kálváriája. A Reuters híre szerint, összesen több mint 25 milliárd dollárjába fog kerülni a cégnek az egykori sikerterméknek számító gépek termékként való bukása. A vállalat már 9 milliárd dollárnyi veszteséget könyvelt el a földön tartás miatt, további 10 milliárdot emészthet fel az ügyfelek kompenzálása, és 5,4 milliárdot a gépek gyártásának átszervezése.