A kínai személygépkocsi-szövetség (CPCA) adatai szerint február első két hetében 4.909 autót adtak el, szemben az egy évvel korábbi 59.930 személygépkocsihoz.
Az adatok jól mutatják, hogy a járvány mennyire súlyosan érintette a világ legnagyobb autópiacát.
Nagyon kevés márkakereskedés volt nyitva február elején és nagyon kevés vásárló tért be"
– nyilatkozta a szövetség.
Kína autópiacán az év első felében várhatóan több mint tíz százalékkal, az egész évre várhatóan pedig öt százalékkal csökken az értékesítés a járvány miatt, feltéve, ha az ország hatékonyan visszaszorítja a betegséget április végéig.
Az ország a legnépszerűbb autómárkáinak a német Volkswagen, a japán Honda, és a hongkongi Geely Auto számít.
A piac stabilizálása érdekében a kínai kereskedelmi minisztérium több olyan intézkedést készül bevezetni, ami lökést adhat az autóvásárlásnak.