A német sportszergyártókat sem kíméli a kínai koronavírus. Az Adidas és a Puma egyaránt közölte, súlyosan érinti az eredményeiket a kínai járvány, ahogy egyes boltokat be kellett zárni, a kínai turisták pedig sokkal kevesebbet vásárolnak más piacokon – írja a Yahoo Finance.
Az Adidas közleményben jelezte, hogy a kínai üzletága, éves alapon, nagyjából 85 százalékkal zsugorodott a kínai Holdújév kezdete (vagyis január 25.) óta.
A vállalat hozzátette, az elmúlt időszakban alacsonyabb forgalmat tapasztalt a térségben, főleg Japánban és Dél-Koreában, de kiemelték, egyelőre Kínán kívül a járvány még nem váltott ki komolyabb üzleti hatást.
A német társaság hangsúlyozta, jelenleg még nem tudható, mi várható az év egészében, de további részleteket közölnek majd, amikor március 11-én közzéteszik az eredményeiket. Az Adidasnak egyébként nagyjából 12 ezer boltja van Kínában – melyek közül a legtöbb franchise.
Ezzel párhuzamosan a Puma is bejelentette, a koronavírus-járvány biztosan rontja az első negyedéves bevételi és profiteredményeket, de egyelőre remélik, hogy a 2020-as célokat sikerül teljesíteni.
A vállalat tájékoztatása szerint kínai boltjainak több mint a felét ideiglenesen be kellett zárni, a kínai turizmus megcsappanása pedig más piacokon is érezteti a hatását, különösen Ázsiában.
A Puma szintén hozzátette, hogy egyelőre nagyon nehéz jósolni a következő időszakra, de jelenleg úgy számolnak, hogy rövid időn belül normalizálódni fog a helyzet. A tavalyi negyedik negyedévben a Puma 23 százalékos bevétel-növekedést realizált Ázsiában, ami kiugróan erős eredménynek számított.