A Lyft 356 millió dolláros veszteséget produkált a tavalyi negyedik negyedévben, ami részvényenként 1,19 dolláros bukásnak felelt meg. Mindezt annak ellenére, hogy tavaly tőzsdére lépett amerikai fuvarmegosztó cég 1,02 milliárd dolláros árbevételt ért el, bőven lenyomva az egy évvel korábbi, 669,6 millió dolláros szintet.
Amennyiben a veszteséget korrigáljuk a részvényalapú kompenzációval és egyéb hatásokkal, 121,4 millió dolláros (részvényenként 0,41 dollár) veszteség jön ki.
Az elemzők egyébként 0,53 dolláros részvényenkénti veszteségre és 984 millió dolláros bevételre számítottak – írja a MarketWatch.
A befektetők szemében azonban továbbra is gondot jelent, hogy a Lyft és a legnagyobb versenytársának számító Uber továbbra is komoly veszteségeket produkál. Ez mindkét vállalat részvényét alaposan megütötte az elmúlt hónapokban, a tavalyi tőzsdére lépéseket követően. Idén viszont úgy tűnt, javulni fog a hangulat, mivel az Uber javított a nyereségességi kilátásain, amikor a múlt héten közzétette a negyedik negyedéves jelentését. A Lyft részvénye pedig több mint 25 százalékkal erősödött eddig ebben az évben (a keddi jelentés előtt), simán lenyomva az S&P 500 részvényindex 3,8 százalékos emelkedését.
A Lyft papírja egyébként 0,4 százalékkal, 53,94 dolláron fejezte be a keddi kereskedést, majd a jelentést követően, a zárás utáni kereskedés során, 5,73 százalékot gyengült a részvény.
Noha a Lyft és az Uber vezetése egyaránt 2021-re vár nyereséget, a különbség az, hogy a Lyft nem állt elő semmilyen hangzatos bejelentéssel a jövőbeni profit kapcsán – szemben az Uberrel. A Lyft az idei évre úgy számol, hogy a korrigált vesztesége 450-490 millió dollár között alakul majd, a tavalyi 678,9 millió dolláros veszteség után.
A Lyft pénzügyi vezetője, Brian Roberts valóban elég szerényen nyilatkozott, amikor közölte, tartják azt a tervüket, hogy 2021 negyedik negyedévére nyereséget érjenek el. Hangsúlyozta, hisz abban, hogy a befektetők bíznak a vállalat megfontolt döntéseiben, melyek végül profithoz vezetnek majd. Hozzátette, idén folyamatosan frissítik majd a prognózisukat.
Roberts ezzel együtt jelezte, fontos észben tartani, hogy a Lyft és az Uber helyzete igencsak eltérő. A Lyft ugyanis mindössze egyetlen tevékenységet végez, míg az Uber összesen ötöt. Következésképpen a két társaság üzleti teljesítménye között komoly eltérések vannak.
A fentiek mellett a Lyft úgy számol, hogy az idei év első negyedévében 1,055-1,06 milliárd dollár körül alakul a bevétele, míg 2020 egészére 4,58-4,65 milliárd dolláros bevételt vár a társaság.
Az elemzők ezzel szemben 1,047 milliárd dolláros bevételre számítanak az év első három hónapjára, és 4,6 milliárdra az év egészére.