Szójából készült hamburgeket és darált húsokat vezet be a Cargill, és ezzel olyan cégekkel kíván versenyezni a húsmentes táplálkozás piacán, mint a Beyond Meat vagy az Impossible Burger. A cég új termékei legkorábban idén áprilisban jelennek meg a boltokban, egyelőre várhatóan csak az Egyesült Államokban. Az 1865-ös alapítású, multinacionálissá nőtt vállalat Magyarországon 1995 óta van jelen.
A cég azért döntött az új termékek bevezetése mellett, hogy ezzel is csökkentse a húsiparhoz tartozó környezeti terhelést.
A marhashústermelés az élelmiszeripar leginkább környezetszennyező tevékenységei közé tartozik, szén-dioxid- és metán-kibocsátása többszöröse a baromfi- vagy a sertésfeldolgozó ágazaténak.
A szójaféléket gyakran használják a húsok helyettesítésére, bár természésükhöz szintén jelentős környezeti terhelés kötődik, elsősorban az erdőirtás. Ugyan a szójatermesztést hatékonyabb földfelhasználásnak tartják, mint a legeltetést, mezőgazdasági, nagy volumenű termelése jelentősen csökkenti az erdős területek nagyságát.
A Cargill a világ egyik legnagyobb szójabab-kereskedője,
és bár korábban kötelezettséget vállalt arra, hogy 2020-ra működéséhez nem fog erdőirtás kötődni, a cég tavaly elismerte, hogy ezt a vállalását nem tudja tartani.
A vállalatot sok kritika éri, főleg brazíliai működése miatt. Egyes környezetvédők "a világ legrosszabb vállalata" címkét aggatták rá, már ami a fenntarthatósági szempontok érvényesülését jelenti. Az USA egyik legnagyobb, magánkézben lévő vállalatához, a 2006 és 2016 közötti időszakra, 39 millió tonna, Brazíliában termett szója exportja köthető.