A Google ráadásul egy olyan weboldalt is fejleszt, amely a kormányzattal együttműködve hiteles, megbízható információkat közöl a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban.
A vállalatnál közölték, hogy
a koronavírus az egyik legkeresettebb téma,
mivel az emberek információkat akarnak szerezni a betegségről, és hogy ez milyen hatással van az életükre. A Washington Post adatelemzője szerint ez lehet a történelem legnagyobb keresési trendje. Ugyanakkor az emberek a komolyabb kérdéseket az olyan egészségügyi weboldalakon teszik fel, mint a WebMD vagy a Mayo Clinic.
A koronavírussal kapcsolatos legfontosabb kérdések tükrözik az emberek kíváncsiságát például az üzletek nyitvatartásokról.
A leggyakrabban a Disney World bezárására kérdeznek rá az USA-ban, valamint a March Madness kosárlabda bajnokság elhalasztása érdekli őket.
A keresésekből kitűnik, hogy az emberek kíváncsiak a hírességekre és a politikai vezetőkre a koronavírussal kapcsolatban.
Például a kanadai miniszterelnök, Justin Trudeau felesége, Sophie Grégoire Trudeau koronavírussal fertőződött meg, így férje neve a keresési lista élén található, míg a második helyen a korábbi kosárlabda legendára kerestek rá leggyakrabban – Charles Barkley önkéntes karanténba vonult, mert attól tart ő is fertőzött.
A világ egészét nézve is hasonló dolgokra kíváncsiak az internetezők, mint az amerikaiak: az öt leggyakoribb keresésben szerepel a Disney World bezárása, hogy
mi pusztítja el a koronavírust, és vagy miként tesztelhetik, hogy valaki elkapte-e a koronavírust.
Ráadásul a magány szóra 2004 óta nem kerestek rá annyian, mint a legutóbbi napokban, vélhetően azért, mert egyre több országban javasolják mindenkinek, hogy inkább maradjon otthon, ezzel is csökkentve a vírus terjedésének lehetőségét.