A tőzsdei kereskedés leállt, amit kivizsgálunk. Problémákat tapasztalunk a részvényekkel és a kriptovaluta kereskedelemmel is, és arra törekszünk, hogy ezt a dolgot a lehető leghamarabb tisztázzuk – olvasható a startup közleményében.
Bár a Robinhood Twitter üzenetben írta, hogy a kereskedés részben helyreállt délelőtt, a közösségi médiában továbbra is képeket tettek közzé az alkalmazás hibáiról.
Az applikáció leállása egybeesett a tőzsdei zuhanással: a koronavírus gazdasági hatása miatt a Dow Jones ipari átlaga 2 ezer pontot, az S&P 500 7,6 százalékot, a Nasdaq pedig 7,3 százalékkal esett.
Ráadásul az applikáció már március elején is leállt, amikor a Dow Jones történetének legnagyobb napon belüli tőzsdei zuhanását regisztrálták.
A tízmillió felhasználóval rendelkező alkalmazást több mint két napig nem lehetett elérni.
A leállás miatt a vállalat jogi eljárással néz szembe: Travis Taaffe a cég floridai ügyfele azt állítja, hogy a Robinhood gondatlan volt, és megsértette a szerződését azzal, hogy nem tudott működőképes platformot biztosítani, és így a kereskedők nem tudtak dönteni pénzüket illetően a tőzsdei esések idején.
Ugyanakkor a Robinhood 44 oldalas ügyfél-megállapodása kimondja, hogy nem vállal felelősséget a „karbantartás, a webhely vagy az alkalmazás megváltoztatása vagy a meghibásodás miatti átmeneti szolgáltatás kimaradásokért".
A 2013-ban indult tőzsdei alkalmazás igen népszerűvé vált a fiatalok körében azzal, hogy ingyenes részvényvásárlást biztosított ügyfeleinek, amit azóta számos startup és fintech cég bevezetett.