A dán vállalat a 150 új, tervezett egységnek több mint felét, 80-at, Kínában nyitja meg, ahol a játékpiac az egyik legdinamikusabban növekvő kereskedelmi szegmens.
Az adatok szerint, értéke 2020-ban
eléri a 6,1 milliárd dollárt (mintegy 1900 milliád forint), az éves növekedési üteme pedig 5 százalék körül alakul a jövőben.
Ez tehát komoly piacot jelent a Legonak is, melynek pozícióját erősíti az, hogy a kínai szülők szemében a klasszikus építőkockás termékek nagyon erős edukációs értéket képviselnek, és szívesen vásárolják azokat a gyerekeknek.
Sőt, Kínában figyelemreméltó az is, hogy a Lego saját adatai szerint egyre nagyobb népszerűségre tesz szert a márka a felnőttek körében is.
Így a kínai felnőtt lakosság körében ugyanúgy megjelentek a márkához kötődő, rajongói attitűddel bíró vásárlók, mint korábban a világ más pontjain.
A vállalat kínai divízójának vezetője az Asia Timesnak elmondta, úgy látják, a középosztálybeli családok keresik a leginkább termékeiket, a márkához kapcsolt minőségi elvárásaik miatt. Paul Huang kifejtette, a növekvő vásárlói igények miatt, erősítik online kereskedelmi jelenlétüket is az országban, valamint partneri kapcsolatukat az egyik legjelentősebb kínai technológiai vállalattal, a Tencenttel is. Ugyanakkor a cégvezető szerint a digitális térhódítás ellenére, nem mondanak le a személyes kapcsolatról vásárlóikkal. Álláspontjuk szerint ugyanis
az üzletekben, márkaboltokban történő hagyományos vásárlás semmi mással nem összehasonlítható élmény.
A vállalatnak jelenleg 35 kínai városban, összesen 140 üzlete van.