Wolfson elmondta, hogy a koronavírus felbukkanásakor még attól tartottak, hogy a cég beszállítói néznek majd szembe nehézségekkel. Mára azonban egyértelművé vált, hogy
a kereslet csökkenése lesz a legnagyobb kihívás a vállalat és az egész divatipar számára.
Az emberek nem vesznek új ruhát, ha hosszabb ideig otthon maradnak"
– tette hozzá Wolfson.
A vállalat közzétette tavalyi eredményeit: a cég eladásai 3,3 százalékkal 4,36 milliárd fontra emelkedtek, a profit pedig 0,8 százalékkal 728,5 millió fontra növekedett.
Az online eladások 11,9 százalékkal ugrottak meg,
elérve a 2,14 milliárd fontot, míg a kiskereskedelmi értékesítés 5,3 százalékkal csökkent és csak 1,85 milliárd fontot ért el.
A vállalat vezetője elmondta, hogy számításaik szerint az éves forgalom 10 és 25 százalék között fog visszaesni, a veszteség pedig 445 millió fonttól egymilliárd fontig terjedhet majd.
Például március első hetében az értékesítés már 8,8 százalékkal csökkent, a hónap közepéig pedig 30 százalékos esést regisztráltak a vállalat több mint 700 üzletében.
A Burberry brit luxusipari vállalat saját elmondása alapján márciusi eladásai már 70-80 százalékkal estek az előző évhez képest, mivel a koronavírus miatt az üzleteiket be kellett zárni, és
a luxuscikkek iránti igény is alábbhagyott a vásárlók körében.
A vállalat azzal számol, hogy várhatóan 30 százalékkal csökken a negyedéves bevételük. A Burberry ugyanakkor bízik értékesítési stratégiájában, mivel 600 millió font készpénzzel és 300 millió font értékű forgóhitellel rendelkeznek, így - ha kell - a vásárlói szokásoknak megfelelően tudják változtatni eladásaikat.