A járvány miatt sokan vesztették el állásukat, ugyanakkor a videojátékokhoz értőkből könnyen válhatnak teljes munkaidős edzőkké a rajongók. Noha szokatlannak tűnik, ám évek óta egyre erőteljesebb tendencia a videojáték-készségek fejlesztésének oktatása. Manapság pedig kifejezetten népszerű otthoni munka, amikor az emberek még több időt töltenek otthonukban és játszani szeretnének.
Jól el tudom magyarázni a dolgokat, csakúgy, mint a hegedű gyakorlásakor, itt is ki kell találni, hogy mit csinálsz rosszul, és hogyan lehetnél jobb"
– nyilatkozta Andrews.
Mint bármelyik edző, a videojáték-edzők is arra tanítják a játékosokat, hogy miképpen alkalmazhatnának jobb stratégiákat és miként működjenek együtt csapatban – ez utóbbi különösen fontos az olyan online játékokban, mint a League of Legends és az Overwatch, ahol a játékosokból álló csapatok mérkőznek meg.
Andrews becslése szerint márciusban 500 dollárt keresett (160 ezer forint),
ami ugyan nem elég a megélhetéséhez, de számításai szerint bevétele tovább fog növekedni, mivel továbbra is reklámozza magát olyan online közösségekben, mint a Microsoft Mixer. Az edző óránként 25 dollárt számít fel, míg az egyben tartott három órára 60 dollárt (19 ezer forint) kér.
A videojáték-tanácsadás természetesen már létezett korábban is, de a jelenlegi világjárvány megteremtette a megfelelő feltételeket, hogy még ismertebbé váljon"
– nyilatkozta Joost van Dreunen, a videojátékokra szakosodott tanácsadó és befektetési vállalkozás, a New Breukelen alapítója.
A kanadai Rio Spersch egy olyan céget működtet, amely robotikát és animációs programokat tanít gyermekeknek az iskolák melletti közösségi központokban. Az alapító elmondta, az ügyfelek elvesztése csapást jelentett vállalkozása számára, és ez arra késztette őt, hogy alternatívákat keressen, ezért a korábban is folytatott edzői tevékenységét kiterjesztette márciusban, és saját elmondása alapján
három hét alatt 1.300 dollárt (418 ezer forint) keresett.
A videojáték-edzők több platformon is hirdethetik szolgáltatásaikat, a két legnépszerűbb a Fiverr és a ProGuides. Ez utóbbi adatai szerint a megrendelt edzői foglalkozások száma márciusban 25 százalékkal növekedett, míg a Fiverrnél 43 százalékos emelkedést tapasztaltak. A GamerCoach, az európai játékplatform pedig arról adott ki tájékoztatást, hogy értékesítése 60 százalékkal növekedett márciusban.