A Shorts lehetővé teszi a rövid videók rögzítését és megosztását a közösségi média felületen, ráadásul a YouTube Musicban található engedélyezett zenéket is fel lehet használni a videók elkészítéséhez.
A TikTok is hasonló elven működik: a felhasználók választhatnak az audió, a zene és az egyéb kategóriák között, és ezeknek a hangoknak a segítségével készíthetik el videóikat.
Az App Annie januári jelentése szerint a TikTok letöltése 125 százalékkal növekedett az elmúlt két évben, az alkalmazást pedig több száz millióan használják világszerte. Az elmúlt egy évben pedig
842 millió új felhasználó töltötte le az alkalmazást okostelefonjára,
ami 15 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
A YouTube hatalmas felhasználói bázissal rendelkezik, több mint 2 milliárd aktív felhasználója van.
Februárban pedig első alaklommal tették közzé a videomegosztó hirdetési bevételeit, ami 2019-ben meghaladta a 15,15 milliárd dollárt, ráadásul ezek az adatok csak a reklámbevételeket tartalmazzák, a YouTube TV előfizetői bevételét nem jelentette meg a vállalat.