Ha háború, legyen háború, de a Ryanair győztesen kerül ki belőle – idézi a Magyar Nemzet Michael O'Leary vezérigazgató Reutersnek adott nyilatkozatát.
Ehhez Európa legnagyobb diszkont-légitársasága minden eszközt bevet majd, és nem foglalkozik azzal, hogy ezért tíz-, öt- vagy akár egyeurós jegyeket kell kínálnia.
Emlékezhetünk, hogy 2012-ben, a Malév leállása utáni hónapokban a Ryanair 3–10 euró közötti jegyárakkal igyekezett megvetni a lábát Budapesten, vagyis nem idegen tőle ez az eszköz. O'Leary szerint most nem az ár a kritikus pont, hanem hogy a pilóták és a légiutas-kísérők visszatérjenek és a gépek felszálljanak. Lehet, hogy a jegyárak alacsonyabbak lesznek idén, de az olajár még alacsonyabb – jelentette ki a vezérigazgató.
Michael O'Leary felháborodott kirohanást intézett a Lufthansa és az Air France–KLM ellen, amelyek több milliárd eurós támogatást kértek,
emellett a Ryanair fellebbezést indít az EU által jóváhagyott francia adókedvezmények ellen is, amelyek kizárják a más európai államokban nyilvántartott légitársaságokat.
Eközben a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) azt javasolta, hogy a légitársaságok az utazási korlátozás feloldása utáni hónapokban ne adják el a háromszemélyes üléssorok középső székeit, mivel ez lesz valószínűleg a légi forgalom újraindításának a feltétele. A Ryanair nem ért egyet a javaslattal, ezzel szemben Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója jelezte, hogy nyitott egy ilyen megoldásra.
Így alapvetően blokkolnánk a repülőgépek férőhelyeinek az egyharmadát
– mondta Váradi a Reutersnek. A 180 férőhelyes Airbus így csak 120 férőhelyes lesz.