Az előző négy hetes periódushoz képest 20 százalékkal többet, közel 11 milliárd fontot költöttek a britek a kiskereskedelemben március 22-ig bezárólag. Az ok: az Egyesült Királyságban is rengetegen halmoztak fel élelmiszerekből és háztartási cikkekből a koronavírus-járvány miatt. A Kantar piackutató adatai szerint, egy átlagos család 63 fonttal költött töbet egy vásárlás alkalmával, mint egyébként. A forgalmat növelte az is, hogy az éttermek és a kávézók bezárásával, megnőtt az otthoni ételkészítés jelentősége. A Quartz idézi az egyik elemzőt, aki szerint a jövőben összesen 503 millió adaggal több ételt készítenek majd a brit háztartásokban hetente, mint a járvány előtt.
Fiatal mérnöktehetségekből álló vállalkozás fejleszt olcsón és gyorsan gyártható lélegeztetőgépeket a nyugat-indiai Pune városában, hogy ezzel is segítsék a hatalmas országot a koronavírus elleni küzdelemben - írja a BBC. A Nocca Robotics már megkezdte néhány prototípus tesztelését speciális eszközök segítségével, és terveik szerint, április 7-én már kipróbálhatják legalább az egyik változatot a Covid-19 miatt megbetegedett pácienseknél is. A cél az, hogy olcsó, hordozható eszközt gyárthassnak.
A vállalkozás számításai szerint a gyártási költség 50 ezer indiai rúpiánál (kb. 220 ezer forint) megáll, ami számottevően kevesebb más indiai gyártmányok árainál. Jelenleg két indiai vállalat gyárt ilyen berendezéseket, nagyjából 150 ezer rúpiás egységáron, amit nehezít, hogy az alkatrészek zöme importból származik. A mintegy 1,3 milliárd lakosú Indiában jelenleg nagyjából 48 ezer lélegeztetőgép áll rendelkezésre. Az egyik indiai gyártó ígéretet tett arra, hogy egy hónap alatt 20 ezer darabot állít elő, India pedig további 10 ezret rendelt Kínából. Ez utóbbiak szállítása ugyanakkor a rendkívüli kereslet miatt bizonytalan.
Márciusban rekordszámú hotel és étterem ment csődbe Svédországban, mivel sok állampolgár otthon maradt a koronavírus-járvány miatt, ráadásul a turisztikai szektor is teljesen leállt, csakúgy, mint a világ legtöbb országában. A csődbe jutott vendéglátó egységek és szállásadó helyek aránya 123 százalékkal növekedett a múlt hónapban, de az utazási szektorban is 105 százalékos ez az arány. Az elemzők szerint hasonlóan rossz helyzet alakulhat ki hamarosan a bankszektorban és az ingatlanpiaci szereplők között is, de rövidesen az autóipart is elérhetik a járvány gazdasági hatásai. A friss adatok szerint márciusban 78 étterem és szálloda ment csődbe, a közlekedési szektorban pedig 43 szereplő húzta le a rolót.
Bár az utasszállító gépek többsége a földre kényszerült a járvány miatt, a kereslet a légi teherszállításra folyamatosan növekszik. Az Asia Times arról számol be, hogy a Közel-Keleten, az Öböl-menti államok légitársaságai 20 százalékos növekedést tapasztaltak a teherszállító szolgáltatásaikra. Ezt megerősítették a régió nagyobb repülőtereinek üzemeltetői is, akik elmondták: mivel további növekedésre számítanak, ezért a légicégekkel közösen dolgoznak azon, hogy a repülőtéri munkafolyamatokat ennek kiszolgálására szervezzék át.
A teherforgalom jelentős része egyébként a világ egyik legnagyobb légi teherfuvarozója, az Emirates SkyCargo gépeivel bonyolódik, januártól március közepéig bezárólag mintegy 225 ezer tonna rakományt szállítottak. A légi járművek többsége élelmiszert és egészségügyi felszerelést visz, az Öböl-államok repülőterei elsősorban a Kínából érkező szállítmányok elosztópontjai. Így kulcsfontosságú áruk, termékek érhetnek időben, órák leforgása alatt célba légi úton. Nemrégiben az Emirates egyik Boeing 777-es gépe például félmillió tubus kézfertőtlenítő szerrel szállt fel.
A Lufthansa légitársaság személyzetének kétharmada csökkentett munkaidőben dolgozik, miután a német vállalat flottájának nagy része nem száll fel a koronavírus-járvány következtében. A cég támogatást fog kérni annak érdekében, hogy a 87 ezer munkavállaló rövidebb ideig dolgozhasson – írja a Reuters.
A légitársaságnál világszerte 135 ezren dolgoznak. A cég szóvivője elmondta, hogy megállapodást kötöttek a szakszervezetekkel, hogy 27 ezer alkalmazott munkaidejét csökkentik Frankfurtban és Münchenben, a földi és fedélzeteken dolgozó személyzeti tagoknál egyaránt.