A berlini kormány támogatása lehetővé teszi a Lufthansának, hogy olcsóbban értékesítsen, ami viszont rontja a Ryanair és fapados versenytársa, az EasyJet versenyképességét - közölte a Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary nyilatkozatában.
Ezért a Ryanair bírósághoz fordul, méghozzá illegális állami támogatás címén, amely erősen torzítja a versenyt
- közölte a cégvezető.
A Lufthansa ugyanakkor azt reméli, hogy a támogatást gyorsan jóváhagyja az Európai Bizottság, a Reuters egyik forrása szerint ez már csak napok kérdése.
A Lufthansa felügyelőbizottsága is egyeztet a mentőcsomagról, amely után várhatóan rendkívüli közgyűlést hívnak össze.
A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség, amely elsősorban a hagyományos légitársaságokat képviseli, a fapadosokat kevésbé, megvédte az állami támogatást, mondván, hogy
ez egy kivételes válasz volt, amit a válság kényszerített ki.
"A cél, hogy elkerüljük az ágazat összeomlását" - fogalmazott Alexandre de Juniac főigazgató.
A Lufthansa tulajdonosainak azonban még el kell fogadniuk a mentőcsomagot, amely magában foglalja, hogy a német állam 20 százalékos részesedést szerez a cégben, és 5,7 milliárd eurós tőketámogatást nyújt.
A tulajdonosok majd csak az után szavaznak, hogy az Európai Bizottság jóváhagyta a mentőcsomagot.
„A szabályok lehetővé teszik a légiközlekedési ágazat támogatását, miközben a verseny megőrzése mellett azt is biztosítják, hogy az utasok se kerülhessenek hátrányos helyzetbe" - kommentálta a fejleményeket az Európai Bizottság szóvivője, de a Lufthansa-ügyről nem kívánt további részletekbe bocsátkozni.
Forrás: Reuters.com