Az Alphaliner új kutatása szerint a Jóreménység Fokán keresztül haladó hajók száma soha nem volt még ilyen magas. Jelenleg naponta több mint húsz hajó közlekedik ott Ázsia, Európa, valamint Észak-Amerika keleti partja között ingázva.
A konténermennyiség-többlet és a mélyfenék-bunker árak egyedülálló kombinációja inkább arra késztette a tengeri fuvarozókat, hogy kerüljék el a csatornát"
– nyilatkozta az elemző, hozzátéve, hogy az elmaradt forgalom miatt csökkent a csatorna bevétele is.
A CMA CGM által üzemeltetett hajóutak mindegyike a Jóreménység Fokán keresztül intézi szállítmányozását.
A két útvonal között mintegy 3.500 kilométer a különbség.
A szakértő hozzátette, hogy a szállítmányozási cégek ritkán választják a hosszabb útvonalakat, ám a koronavírus-járvány okozta kereslethiány miattmost
inkább az időigényesebb útvonalat választják az afrikai földnyelvnél.
A Szuezi-csatorna díjai a hajó méretétől, útvonalától, a szállított konténerek számától és a merülési mélységtől függően változhatnak, de hozzávetőlegesen egy teljesen megpakolt, 20 ezer konténert szállító hajó
mintegy 700 ezer dolláros (225,5 millió forint) tranzitdíjat fizet
az átkelésért.
A csatornát felügyelő hatóság nemrég bejelentette, hogy csökkenti tranzitdíjait, ami az európai kereskedelemben résztvevő hajók 17 százalékát, az amerikai partoktól induló és Ázsiába visszatérő hajók mintegy 60 százalékát érinti.