A szerdai kereskedési napon a Tencent kínai internetes óriás részvényárfolyama rövid időre fölment 500 hongkongi dollár fölé a tőzsdén, megdöntve a legutóbbi, 498,60 dolláros rekordját – melyet egyébként kedden állított be.
A Tencent végül lefordult erről a csúcsról, és 1,33 százalékos mínuszban, 490,80 dolláron fejezte be a napot a hongkongi börzén.
Mindeközben az Alibaba Hongkongban jegyzett részvénye 0,64 százalékos pluszban zárta a napot. Csütörtökön szünnap volt a hongkongi tőzsdén, így nem változtak az árfolyamok.
A napon belüli árfolyamok alapján az Alibaba és a Tencent piaci értéke egyaránt 4820 milliárd hongkongi dollár (nagyjából 621,92 milliárd amerikai dollár) körül állt, ami jól mutatja, hogy igen éles a verseny a két cég között a legnagyobb piaci értékkel bíró kínai vállalat címéért – írja a CNBC.
Ezzel együtt a Tencent további erősödésekre számíthat, legalábbis az elemzők szerint. A Bernstein elemzői például kedden 570 hongkongi dolláros célárfolyamot határoztak meg az Tencent papírjára, ami majdnem 13 százalékos emelkedés volna a mostani csúcshoz képest. Közben a Nomuránál 531 hongkongi dolláros árfolyammal számolnak.
A Tencent legnagyobb ereje a hirdetési üzletágában rejlik, amely a vártnál sokkal jobban teljesít.
Egyes szakértők ugyanis arra számítottak, hogy a népszerű TikTok közösségi média platform mögött álló ByteDance jelentős szeletet hasít majd le a Tencent piaci részesedéséből, de ez eddig nem történt meg.
Egyelőre tehát úgy tűnik, minden esély megvan arra, hogy Kínában is két nagy internetes gigász uralja az online teret (mint az USA-ban a Google és a Facebok), ahogy egyre világosabb, a Tencent pozícióját nagyon nehéz megingatni – mondta Neil Campling, a Mirabaud Securities elemzője.
A Bernstein elemzői pedig úgy látják, hogy a Tencent hirdetési üzletágában rejlő erőt a piacok még be sem árazták rendesen – épp ebből adódik a magasabb árfolyam-várakozás.
Ahogy ugyanis a ByteDance növekedése lassul, a Tencent hirdetési bevételei folyamatosan bővülnek. A Tencent hatalmas előnye, hogy a WeChat platformját a hirdetők rendkívül módon értékelik.
A WeChat pedig nem véletlenül a Tencent ütőkártyája. A platform ugyanis nem csupán a legnépszerűbb kínai üzenetküldő applikáció,
de egyben egy olyan „szuperalkalmazás", amely számos lehetőséget magában foglal, és ezzel lehengerlő gazdasági potenciált biztosít a vállalat számára.
A WeChat ugyanis egy mini üzletként is működik, amivel lehetővé teszi, hogy a vállalatok a WeChaten belül miniprogramokat vagy alkalmazásokat indítsanak.
Az úgynevezett WeChat Mini Store beindítása pedig életképes alternatívát jelenthet az Alibaba ellenében a kis- és közepes vállalkozások számára a termékeik értékesítéséhez. Mindez tehát hatalmas e-kereskedelmi potenciált jelent a Tencent számára, amely így tovább növelheti a piaci részesedését és az értékét is.