A Gazdasági Versenyhivatal 892 milliós bírságot szabott ki egy webáruházra

Gazdasági Versenyhivatal, GVH, illusztráció
Vágólapra másolva!
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozása miatt – közölte a GVH pénteken.
Vágólapra másolva!

A közlemény szerint a versenyhivatal célja a kimagasló bírsággal, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakokban tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon is.

Illusztráció Fotó: Csudai Sándor - Origo

A GVH az Alza 2018. január és 2019. február között hat alkalommal meghirdetett Black Friday akciójának reklámkampányait vizsgálta.

A webáruház az akciós időszakokra nagymértékű, "akár 80 százalékos" kedvezményeket ígért reklámjaiban. A 80 százalékos vagy azt meghaladó kedvezmény azonban kizárólag olyan termékekre vonatkozott, amik nem a reklámkampányban képszerűen bemutatott vagy ahhoz hasonló árucikkek voltak.

A reklámokban leginkább elektronikai és háztartási gépek jelentek meg,

míg kiemelkedő kedvezménnyel főleg néhány ruházati és játékcikk, valamint karórák és telefontokok voltak csak megvásárolhatak.

Illusztráció Fotó: Csudai Sándor - Origo

A GVH a megtévesztő reklámokért 862 millió forint versenyfelügyeleti bírságot rótt ki,

emellett 30 millió forintnyi eljárási bírságot is kiszabott a vállalkozásra és cseh anyacégére, amiért a hatósági eljárás során a kérdéses kampányok költségadatait hiányosan, ellentmondóan adták meg.

A hivatal gyakorlata szerint az akciós termékek legalább 10 százalékára kell vonatkoznia a megjelenített kedvezménynek.

Az Alza kedvező kínálata messze az elvárt érték alatt maradt, ami különösen aránytalan ahhoz képest, hogy a vállalkozás honlapján több mint 80 ezer termék érhető el – írták a közleményben.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!