A vírus terjedésének megakadályozása érdekében a légitársaságok szinte teljesen leálltak, ez pénzügyi nehézséget okozott a cégeknek szerte a világon, sok vállalat elbocsátotta dolgozóit, valamint állami támogatásért és hitelért folyamodott.
A malajziai székhelyű AirAsia a hónap elején
188,4 millió dolláros nettó veszteséget jelentett az első negyedévről
– ez volt a társaság legnagyobb első negyedéves vesztesége, mióta 2004-ben tőzsdére vitték.
A múlt héten az EY könyvvizsgáló elemzése megkérdőjelezte az AirAsia jövőjét, tekintettel arra, hogy a járvány után sokkal lassabban fog helyreállni a légiközlekedésre.
A közzététel után a cég részvényára 17,5 százalékkal zuhant.
Fernandes ugyanakkor elmondta, hogy bár a szakértők véleménye korrekt képet fest, de a légitársaság „jó úton halad" a fennmaradáshoz szükséges pénzeszközök összegyűjtésében, amit állami kölcsönnel, valamint részvénykibocsátással érnének el. A vállalat szeretne minimum 234 millió dollárra szert tenni, de amennyiben sikerül mintegy 500 millió dollárt összegyűjteni, az nagyon megkönnyítené a cég jövőbeni talpra állását.
Ez a cél rendkívül magabiztosnak hangzik, de már sok-sok válságot átéltem"
– nyilatkozta a vezérigazgató szerdán.
Továbbá az AirAsia újraindítja több járatát is – a korlátozások alatt 50 százalékban üzemelt Malajziában –, valamint ismét elindítják járataikat a szomszédos Szingapúrba.