Japán szigetei és tengeri területei a természeti katasztófáknak - földrengések, áradások, tájfunok - különösen kitett területeknek számítanak. Ezért nem mindengy, hogy egy vészhelyzetben hogyan reagálnak az ország nagy infrastrukturális rendszerei a bekövetkezett csapásra. Így különösen fontos szempont az is, hogy az ország egyik fő távolsági közlekedési eszközének számító sinkanszenek utasai akkor is biztonságban legyenek, ha katasztrófahelyzet fenyeget vagy áll elő.
A Gizmodo azt írja, ennek lehet egyik eszköze az új, N700-as típusjelzésű golyóvonat fejlesztett, S-jelzést kapó változata. Az N700-asok jelenleg a Tokiót és Oszakát összekötő hálózaton közlekednek. Az S-változatok a típus első komolyabb fejlesztéseit jelentik az elmúlt 13 évben. Bár külsőre nem sok különbséget mutatnak az alapváltozathoz képest, az utasok számára nagyobb kényelmet biztosítanak, fékezőrendszerük pedig fejlettebb, ami azt jelenti, hogy
rövidebb a fékútjuk is, aminek egy veszélyhelyzetben nagy jelentősége lehet.
Az N700S típust eredetileg a tokiói olimpiára szánták, és bár a rendezvényt a Covid-19 járvány miatt jövőre halasztották, az új vonattípus július 1-jén forgalomba állt. A tavalyi próbafutások során elérte az óránkénti 360 kilométeres sebességet, ám utasokkal együtt maximálisan csak 285 kilométer/órára gyorsul fel.
A leglényegesebb újdonsága azonban az a saját telep, ami garantálja, hogy a szerelvény a külső energiaforrás megszakadása után is képes a további haladásra.
Ez különösen akkor fontos, ha a vonat olyan helyen tartózkodik, mely az utasok számára nem teszi lehetővé a kocsik biztonságos elhagyását, például alagútban vagy hídon áll meg.
A külső energiaellátás megszűnésével az akkumulátor bekapcsol. Ezzel ugyan a szerelvény nem tudja elérni az említett maximális utazósebességet, de képes arra, hogy az utasok számára biztonságos helyre gördüljön tovább. A most forgalomba állt S-változat az első olyan, amely tartalékakkumulátort hordoz katasztrófahelyzet esetére.