Ha az űrt kell meghódítani, Elon Musk nem tétlenkedik. Űrutazási vállalkozása, a SpaceX mellett, amelyben a Marsra szállás is tervbe van véve - ehhez az első lökést nemrégiben a Nemzetközi Űrállomásra felbocsátott emberes misszió meg is adta - az űrből szeretné lefedni nagy sebességű internetszolgáltatással az egész világot. Ehhez csak minimális szerelésre lehet szükség, hiszen a kis műholdantenna egyszerűen felhelyezhető tetőre, kerítésre, vagy akár az asztalon is működhet, mindössze egyetlen feltétellel: a GPS-hez hasonlóan - mely szintén műholdakkal működik -, tiszta kilátással kell rendelkeznie az ég felé.
Elon Musk, a SpaceX vezérigazgatója új képeket közölt a Twitteren a műholdas egységről, amellyel hamarosan tesztelhető lesz a szolgáltatás az Egyesült Államok északi részén és Kanada déli tartományaiban.
A Starlink terminál motorjai maguktól állítják be az optimális látószöget a műholdak eléréséhez, nincs szükség szakértő telepítésre
- írta Musk július 14-én a közösségi oldalán. Csak elég csatlakoztatni és a szabad kilátású égbolt felé irányítani a kertben, a tetőn, az asztalon vagy bárhol máshol.
A kicsi parabolaantennát ufónak is becézik, mert kisebb, mint más műholdas szolgáltatáshoz használt eszközök, amelyek gyakran professzionális telepítést és beállítást igényelnek.
A SpaceX már több mint 500 műholdat fellőtt az űrbe a Starlink program keretében, de a teljes hálózat, amellyel a Földet teljeskörűen lefedik majd szélessávú internethozzáféréssel, végül több tízezer apró műholdból fog majd állni.
A projektnek azonban van egy árnyoldala. A műholdak fényesen visszatükrözik a napfényt, ami már rögtön az első Starlink műholdak fellövése után elkezdte zavarni a csillagászok munkáját. Ezért a vállalat most azon dolgozik, hogy
napernyőkkel lássa el a műholdakat, melyek csökkentik a tükröződést.
A szolgáltatás indulásának pontos dátumát még nem tették közzé, de a jelentkezési weboldal már működik, amelyre e-mail címük megadásával jelentkezhetnek a potenciális (tehát a lefedettségi zónában élő) ügyfelek.
Forrás: Cnet.com