A brit versenyhatóság szerint az Apple és a Google megállapodása erősen korlátozza a szabad versenyt, mivel a Google riválisainak gyakorlatilag semmi esélyük nincs arra, hogy megszólítsák az Apple felhasználóit.
A jelentés szerint korlátozni kellene a kaliforniai cég azon képességét, hogy ehhez hasonló megállapodásokat hozzanak tető alá.
Emellett jó megoldásnak látják azt is, ha a telefon első bekapcsolásakor a felhasználó több lehetőség közül választhatja ki, hogy melyik keresőmotort kívánja használni a jövőben.
Az Apple saját böngészőjének mobilos változata - a Safari - már évek óta a Google keresőmotorját használja, éppen ezért komoly bevételi forrást jelent a Google számára. A versenyhatóság kiemeli, hogy a Google ezáltal hatalmas előnyre tesz szert a riválisokkal szemben.
Arra még 2014-ben derült fény, hogy a Google fizet is azért az Apple-nek, hogy ők legyenek az elsődleges keresőmotor az eszközeiken. Az Apple más vállalatokkal is kötött hasonló szerződéseket több területen is, és ezekből a cég éves szinten 9 milliárd dolláros bevételre tesz szert.
A versenyhatóság figyelmét most az keltette fel, hogy jelentősen megnőtt az összeg, amelyet a Google most kifizetett a hat évvel korábbihoz képest, hiszen míg akkor egymilliárd dollárt fizettek, most már az összeg a másfél milliárdot is eléri.