A De Beers közölte az ügyfeleivel, hogy majdnem 10 százalékkal csökkenti a nagyobb gyémántjainak árait a hét elejétől – értesült a Mining.com. A vállalat hivatalosan nem kommentálta az értesüléseket.
Az elmúlt időszakban az orosz rivális Alrosa is igyekezett olyan intézkedéseket hozni, amelyek megvédhetik a gyémántok értékét, miután a koronavírus-járvány miatt az egész iparág lényegében leállt.
Az Anglo American alá tartozó De Beers és az Alrosa az idei második negyedévben összesen 130 millió dollárért tudott csupán nyers gyémántot értékesíteni,
ami hatalmas zuhanás az egy évvel korábban elért 2,1 milliárd dolláros értékhez képest.
A De Beers egyébként csak az 1 karátosnál magasabb értékű gyémántok árait csökkentette. A kisebb kövek árai maradtak, mivel ezekre olyan kicsi a kereslet, hogy itt a kedvezménytől nem várható az eladások érdemi növekedése – mondták az ügyet ismerő források.
A piac befagyására utal az is, hogy a nagy gyémántcsiszolók február óta alig vásároltak, a készleteik pedig kezdenek kifogyni.
A valódi talpra állás pedig azon múlik, hogy a vásárlók mikor térnek vissza az ékszerboltokba.
Kínában például már elkezdett nőni a kereslet, de az amerikai lassulás továbbra is súlyosan érinti a szektort. Az Egyesült Államok továbbra is a legfontosabb piacnak számít, itt valósul meg ugyanis az eladások majdnem fele.