Az összeg megítélésénél azt is figyelembe kell venni, hogy
egy olyan személygépkocsiról van szó, melyet nem láttak személyesen,
bár ez a koronavírus-járvány miatt önmagában persze nem szokatlan.
A Gooding aukciói során a Ferrari teljesített a legjobban a karantén alatt,
az aukciós cég öt legfontosabb értékesítéséből négy ilyen gyártmányú volt.
Már korábban is egy Ferrari márkájú autó - egy Enzo - vezette a legmagasabb összegű online aukciós listát 2,64 millió dolláros árral mindaddig, míg a mostani jármű meg nem hódította a csúcsot.
A Hagerty, a rangos szakportál, egy nemrégiben készült jelentésében úgy fogalmaz, hogy
a 100 ezer dolláros árat meghaladó járművek terén nem fogunk sok változást látni a koronavírus-járvány hatására,
amit a mostani rekord összegű aukció is bizonyít."
A világ legnagyobb aukciós házai a világjárvány kezdete óta több mint 70 millió dollár értékű klasszikus és gyűjteménybe illő autót árusítottak az interneten. Az egyedi, sőt, a különösen egyedi autók általában jól teljesítettek a járvány idején.
Hozzá kell tenni azonban, hogy
rekordméretű online értékesítésre kevés példa akad,
különösen nagyértékű Ferrarikat - például - soha nem értékesítettek az interneten.
Az összkép ugyanakkor az aukciós rekord ellenére árnyaltabb, hiszen a Gooding 54 aukcióján csak 36 autó kelt el, amivel az eladási arány 67 százalékot mutat. Más hasonló cégek, mint a Sotheby's vagy a Bonhams is 70-71 százalékos arányt tudtak elérni, miközben a koronavírus-járvány előtt 75-80 százalékban voltak sikeresek az online aukciók.
A különleges, ritka autók szerelmesei azonban nyertesei lehetnek ennek a változásnak,
hiszen a járványhelyzet és az annak nyomán bekövetkező lezárások hozzájárultak a túlfűtött aukciós piac lehűléséhez, így a kevésbé tehetős vásárlóknak nagyobb esélyük nyílik arra, hogy megtalálják álomautójukat.
Forrás: Bloomberg.com