Az elektromos autók akkumulátor-gyártásában az ázsiai cégek a legerősebbek. Magyarországon két dél-koreai gyártó jelent meg, igen komoly beruházásokkal ebben a szegmensben.
Az egyik helyszín Komárom, ahol
a dél-koreai SK Battery Manufacturing Kft. 239 milliárd forintos óriásberuházással fejleszt, és már azt is bejelentette, hogy 2022-ig 1400 dolgozót szeretne felvenni.
Az már korábban kiszivárgott egy nemzetközi vásáron, hogy a társaság elsősorban az európai Volkswagen-gyártáshoz fog Magyarországról beszállítani.
Az üzem – legalábbis leendő vezetői szerint - a legfejlettebb, ipar 4.0 technológiát fogja alkalmazni Magyarországon, és évente 140 ezer elektromos autót tud kiszolgálni, a próbagyártás már 2020 utolsó negyedévében elindul.
A magyar cég lesz az első, Koreán kívüli csarnokuk, amely 430 ezer négyzetméteren fogja gyártani a 7,5 GWh-os akkumulátorokat, ezek egyetlen töltéssel akár 500 kilométeren keresztül is kitartanak.
A másik nagy akkumulátorgyár Gödön épül, vagyis inkább bővül,
ez a beruházás a dél-koreai Samsung SDI-é, és itt még nagyobb, 390 milliárd forintos a fejlesztés zajlik, amely 1200 új munkahelyet teremt.
A gyár akkora lesz a szaksajtó szerint, mint a világ legnagyobb autógyártáshoz kapcsolódó üzemei, így a Tesla Giga Nevada gyára, vagy a wolfsburgi VW-csarnokok.
A gödi üzemben korábban a Samsung képcsöveket gyártott, de pár éve elhatározta, hogy elektromos autókhoz fog itt akkumulátorokat készíteni. El is indult a gyártás, de a cég újabb területeket vett meg, és nagyon kibővíti a lehetőségeit.
Magyarország tehát fél éven belül nagyhatalom lesz akkumulátor-gyártásban.
A szakma most arra vár, hogy lesz-e még egy forradalmi ugrás az akkumulátor-technológiában a lítiumoshoz képest, például a folyékony kristály helyett beléphet a szilárd lítium-ionos akkumulátor, amelyet sokfelé kutatnak. Ha egy új technológia teret nyer majd és azt gyártani kezdik, Magyarország megkerülhetetlen szereplő lehet az elektromos autógyártás beszállítói térképén.
Forrás: Növekedés.hu