A legnagyobb brit szupermarketnek számító Tesco elkötelezte magát a növényi húsok mellett, és öt éven belül 300 százalékkal szeretné növelni ezek eladásait az üzleteiben – írja a The Guardian.
A Tesco emellett közölte, a legnépszerűbb húsmentes alternatívái iránt csak az elmúlt évben majdnem 50 százalékkal nőtt a kereslet.
A vállalat ezen felbuzdulva tovább szeretné növelni a kínálatát, fokozva ezzel az eladásait is.
A Tesco átfogó célja az, hogy szélesebb körben vezessen be fenntarthatósági változtatásokat a modelljlben, együttműködve a World Wide Fund for Nature-rel (WWF), amely a cég jótékonysági partnere. Végső soron a társaság szeretné megfelezni egy átlagos brit fogyasztói kosár környezeti lábnyomát.
Mindez pedig beleillik abba a globális trendbe, amely egyre nagyobb üzleti lehetőséget biztosít a növényi húsokban utazó cégek számára. Az olyan amerikai óriások, mint az Impossible Burger és a Beyond Meat által dominált növényi hús piac mérete idén már 4,1 milliárd font lehet, szemben a 2015-ös 2,9 milliárd fonttal.
A Tesco egyébként 2018 januárjában az első olyan brit kiskereskedelmi cég volt, amely beindította a sajátmárkás növényi húshelyettesítőjét, Wicked Kitchen néven.
Ez eredetileg 20 növényi alapú hústerméket, szendvicseket és salátákat foglalt magában. A mostani terjeszkedés viszont jelentősen megnövelné a kínálatot és elérhetővé tenné a termékeket minden üzletben.
Nem a Tesco azonban az egyetlen brit társaság, amely lehetőséget lát a növényi húsokban. A leedsi székhelyű Meatless Farm nevű startup például 24 millió fontot szerzett a befektetőktől, hogy fokozhassa a terjeszkedését nemcsak Nagy-Britanniában, de egész Európában, az Egyesült Államokban és Ázsiában is.