Október 16-án debütált a japán mozikban a Demon Slayer című anime sorozatból készül mozifilm (teljes nemzetközi címén: Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Movie: Mugen Train), amely elképesztő két hetet produkált eddig a szigetországban.
Mindössze tíz nap kellett ahhoz, hogy elérje a 100 millió dollárnak megfelelő jegyár bevételt, ami az eddigi leggyorsabb ütem volt Japánban.
A filmet egyébként 403 moziban (köztük 38 IMAX moziban) mutatták be, az Egyesült Államokban és Kanadában azonban majd csak 2021-ben kerül mozikba (a Funimations Films forgalmazásában), vagyis a következő hónapok még tovább erősíthetik a film sikerét.
A Demon Slayer sikere azonban nem csak a mozik bevételeit húzza föl.
A Sony ugyanis a film egyik társforgalmazója, amely épp most emelte meg az éves profitvárakozását, részben épp a Demon Slayer kezdeti erejére hivatkozva
– de a vállalat videojáték szegmense is igen erősen teljesíthet a következő időszakban.
A vállalat közlése szerint a július-szeptember közti időszakban 317,76 milliárd jenes (3 milliárd dollár) profitot értek el, ami 13,9 százalékos növekedés volt a tavalyi év azonos időszakához képest – írja a Reuters.
A Sony emellett jelezte, 700 milliárd jenes éves nyereségre számítanak erre az évre, szemben a korábban várt 620 milliárddal. Az elemzői konszenzus egyébként 672,33 milliárd jen.
Ezzel párhuzamosan több más céget is a magasba emel a Demon Slayer.
A Kura Sushi nevű étteremlánc, amely 460 éttermet üzemeltet Japánban, 14 százalékot erősödött a tőzsdén ebben a hónapban, és olyan magasságban forog, amelyre 2018 óta nem volt példa. Mindezt úgy, hogy a benchmark Topix részvényindex ugyanebben az időszakban 0,4 százalékos gyengült.
A Kura Sushi sikere annak tudható be, hogy összekapcsolt egy kampányt az anime bemutatásával. Az együttműködés keretében a fogyasztók egy játékban vehetnek részt, melynek során különböző, a filmből ismerős karakterekhez kapcsolódó ajándéktárgyakat nyerhetnek.
Hasonló cipőben jár a Dydo Group Holdings nevű italgyártó is, amely a karakterek képeit helyezte el a dobozos kávéin.
Az akció akkora siker, hogy a kávék eladásai majdnem 50 százalékkal bővültek októberben a megelőző év azonos időszakához képest
– miután a cég több mint 50 millió Demon Slayeres kávét adott el. A Dydo részvénye kedden 4 százalékot emelkedett, ami a legnagyobb erősödés volt május óta.
Nem csak a sushi és a kávé eladásait húzta azonban föl a Demon Slayer. A sorozat és a film karaktereiből készült figurákat forgalmazó SK Japan részvénye közel megduplázódott, mióta a filmet bemutatták, de a szintén karakter játékokban érdekelt Kotobukiya papírja is szárnyal a tőzsdén.