A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMárton Anna
09:00VívásAnna Marton-Katherine Paredes
HUNPusztai Liza
11:15VívásLiza Pusztai-Michela Battiston
HUNSzűcs Luca
11:15VívásMartina Criscio-Luca Szucs
HUNKovács Richárd
12:20ÖkölvívásHarrison Garside-Richard Kovacs
HUNDósa Dániel
13:05VívásDaniel Dosa-Abdelrahman Tolba
HUNMagyarország
20:05VízilabdaMagyarország-Kanada
HUNMagyarország
21:00KézilabdaArgentína-Magyarország
NyílNyíl

Két év múlva várható az első spanyol villanyautó

elektromos autó töltés
A horvátoknál tuti nem lesz gondja az e-autó töltéssel
Vágólapra másolva!
A spanyol Lupa nevű startup bejelentette, hogy első elektromos gépjármű modelljét 2023-ig piacra dobja. A barcelonai székhelyű vállalat számos meglehetősen olcsó modellt tervez, melyekhez külön lehet majd megvásárolni az akkumulátorokat.
Vágólapra másolva!

Az első modellt, az E26-ot, amelynek hatótávolsága egy töltéssel legfeljebb 400 kilométerig terjed, 2023-tól kínálják majd, 17 ezer eurótól (6 millió 62 ezer forinttól) kezdődő árakon, az akkumulátor pedig külön 9 400 euróba (3,35 millió forintba) kerül majd.

Vagyis így együtt kevesebb, mint tízmillió forintba kerül majd a gépjármű új ára adó és állami támogatás nélkül.

A Lupa alapítója, Carlos Álvarez az Electrive.com-nak azt nyilatkozta, hogy

azért árazzák külön az akkumulátort, mert azt szeretnék elérni, hogy a vevőik 2-3 évente cseréljék az autóikat, de az akkumulátort tovább is használhatnák,

így azt nem kéne újra megfizetni, az akkumulátor élettartamának meghosszabbítása pedig a környezetre gyakorolt hatásokat csökkentené. A cég egyetlen akkumulátorral igen merész, akár 8-10 éves használati időtartamot is tervez, sőt, a külön megvásárolható akkumulátor egységekkel, mely alatt valószínűleg azt értik, hogy az egész akkumulátorból csak mindig a tönkrement egységeket kell kicserélni, ez az idő 20 évre is megnövekedhet.

A Lupa E26 egy 4,07 méter hosszú kisautó lesz, amely műszaki specifikációival összehasonlítható a Peugeot e-208-tal vagy a Renault Zoe-val.

Sport üzemmódban a tervek szerinti teljesítménye 87 kW, normál üzemmódban 66 kW, városi üzemmódban 48 kW lesz. A vezetési módtól függően a hatótávolságnak 320 és 400 kilométer között kell lennie a WLTP rendszer szerint.

A Lupa opcionálisan egy 11 kW-os töltőt kínál az akkumulátor bő 5 óra alatti feltöltéséhez, de a szokásos egyfázisú töltővel a töltés nyolc óra hosszáig tart. A szintén opcionális egyenáramú töltő pedig 30 perc alatt 80 százalékosra tölti az akkumulátort.

Az E26-ot és a később bejelentendő következő modelleket kizárólag online értékesítenék. A fejlesztő csapat állítólag a Ferrari, a Land Rover, a McLaren és a Nissan mérnökeiből áll.

A gyártás Barcelonában történik majd, de a vállalat egyelőre nem adott közelebbi információkat a beszállítóikról.

Forrás: Electrive.com

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!