Két év múlva várható az első spanyol villanyautó
![elektromos autó töltés](https://cdn.origo.hu/2023/12/NiNKq_iZgA2JtxkqShEr6QxO7lkb6YR7yCtXT10DN2c/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ZlMDllMjVmM2Q3NjRhYjY4NTQwMGY5NGM1ODMzMzUw.webp)
Az első modellt, az E26-ot, amelynek hatótávolsága egy töltéssel legfeljebb 400 kilométerig terjed, 2023-tól kínálják majd, 17 ezer eurótól (6 millió 62 ezer forinttól) kezdődő árakon, az akkumulátor pedig külön 9 400 euróba (3,35 millió forintba) kerül majd.
Vagyis így együtt kevesebb, mint tízmillió forintba kerül majd a gépjármű új ára adó és állami támogatás nélkül.
A Lupa alapítója, Carlos Álvarez az Electrive.com-nak azt nyilatkozta, hogy
azért árazzák külön az akkumulátort, mert azt szeretnék elérni, hogy a vevőik 2-3 évente cseréljék az autóikat, de az akkumulátort tovább is használhatnák,
így azt nem kéne újra megfizetni, az akkumulátor élettartamának meghosszabbítása pedig a környezetre gyakorolt hatásokat csökkentené. A cég egyetlen akkumulátorral igen merész, akár 8-10 éves használati időtartamot is tervez, sőt, a külön megvásárolható akkumulátor egységekkel, mely alatt valószínűleg azt értik, hogy az egész akkumulátorból csak mindig a tönkrement egységeket kell kicserélni, ez az idő 20 évre is megnövekedhet.
A Lupa E26 egy 4,07 méter hosszú kisautó lesz, amely műszaki specifikációival összehasonlítható a Peugeot e-208-tal vagy a Renault Zoe-val.
Sport üzemmódban a tervek szerinti teljesítménye 87 kW, normál üzemmódban 66 kW, városi üzemmódban 48 kW lesz. A vezetési módtól függően a hatótávolságnak 320 és 400 kilométer között kell lennie a WLTP rendszer szerint.
A Lupa opcionálisan egy 11 kW-os töltőt kínál az akkumulátor bő 5 óra alatti feltöltéséhez, de a szokásos egyfázisú töltővel a töltés nyolc óra hosszáig tart. A szintén opcionális egyenáramú töltő pedig 30 perc alatt 80 százalékosra tölti az akkumulátort.
Az E26-ot és a később bejelentendő következő modelleket kizárólag online értékesítenék. A fejlesztő csapat állítólag a Ferrari, a Land Rover, a McLaren és a Nissan mérnökeiből áll.
A gyártás Barcelonában történik majd, de a vállalat egyelőre nem adott közelebbi információkat a beszállítóikról.
Forrás: Electrive.com