Izgalmas karácsonyi szezonra készülnek a kereskedők
![Shopping Vibrant Color Fashion Unrecognizable Person Photography Leggings One Woman Only Young Women Women Females City Life Shopaholic Gift Bag High Heels Paper Bag Christmas Lights Color Image Jeans Young Adult Shopping Buying Holding Carrying Customer](https://cdn.origo.hu/2023/12/_vvRFOwTd2ISoonWBUdKo3VtCqn9ZbMQHxSDT22vGT8/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2YzNTBjMjA0ZmViYTRmNTY4ZTIxMGRlZGE4NDAyYmUx.webp)
Minden évben a karácsonyi időszak jelenti a legnagyobb vásárlási hullámot a kiskereskedelem számára. Idén azonban a járvány miatt ez az időszak is különleges lesz. Egy friss amerikai felmérés szerint ugyanis a lakosság várhatóan sokkal kevesebbet fogyaszt majd fizikai üzletekben, és általában is sokkal megfontoltabban választ ajándékokat – írja a CNBC.
Az Accenture felmérése alapján a válaszadó vásárlók többsége (61 százalék) mondta azt, hogy a tervei szerint minimalizálni fogja a fizikai boltokban történő vásárlásokat, elsősorban az egészségügyi kockázatok miatt.
Az 1500 megkérdezett személyből nagyjából ugyanennyien nyilatkozták, hogy sokkal szívesebben vásárolnak olyan üzletekben, amelyek kiemelt figyelmet fordítanak a járvány elleni védekezésre.
Érdekesség azonban, hogy 40 százalékuk azt mondta, nem vásárolna szívesen olyan cégnél, amely elbocsátott alkalmazottakat a járvány miatt.
Az Accenture szakértője, Jill Standish, hangsúlyozta, a fogyasztói hangulaton is nagyon érződik, hogy ez a karácsonyi szezon speciális lesz az Egyesült Államokban. Várhatóan elmaradnak majd a nagy családi összejövetelek, különösen akkor, ha a családtagok távol élnek egymástól. Emellett jól látszik, hogy a lakosság körében megnőtt az empátia a járvány miatt, nemcsak a szomszédok vagy a munkatársak felé, de az idegenekkel kapcsolatban is, akik például kiszolgálják őket a boltokban.
A felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek átlagosan 540 dollárt terveznek költeni az idei karácsonyi szezonban, ami közel 100 dollárral marad el a tavaly mért 637 dollártól.
Mindazonáltal arra lehet számítani, hogy az online áruházak a karácsonyi szezonban is igen jól teljesítenek majd. Ahogy ugyanis közeledik a hálaadás napja (november 26.), a nagy üzletláncok elkezdték jelezni, mit terveznek az ünnepre. Az olyan vezető cégek, mint a Walmart, a Target és a Best Buy már jelezték, hogy zárva maradnak hálaadáskor is. Következésképpen, az olyan versenytársak, mint az Amazon tovább növelhetik az előnyüket a következő hónapokban.