Az ügyfelek banki adataira fókuszáló csalók különböző meghamisított e-mail címről küldik ki a számla elkészültére vonatkozó leveleket.
Ezzel kapcsolatban az NKM kiemeli: a vállalat hivatalos online ügyfélszolgálati rendszerei az ugyfelszolgalat@online.nkm.energy, valamint a noreply@nkm.energy címekről küldik ki a hivatalos értesítéseket.
Az ügyfeleknek minden esetben erről a két e-mail címről érkezik a hivatalos, hiteles tájékoztatás, amennyiben új földgáz- vagy áramszámlájuk készül.
Az e-mailben érkező elektronikus számlákon, vagy számlaértesítőkön minden esetben szerepel az NKM-nél vezetett szerződéses folyószámla adatai, illetőleg feltüntetik az átutaláshoz szükséges egyéb adatokat is (bankszámlaszámot, továbbá a közlemény rovatba rögzíteni szükséges számsort).
Az NKM online ügyfélszolgálati honlapján sosem kérjük ügyfeleinktől, hogy adják meg a bankkártyás fizetéshez szükséges adataikat. Azokat minden esetben a biztonságos banki felületre történő átirányítást követően kell csak megadniuk
- hívja fel a figyelmet a közlemény.
A csalók által üzemeltetett weboldalak sajátossága, hogy a böngésző címsorában megjelenő cím hasonlít, de apró részletekben mindig eltér az ismert hivatalos webcímtől (www.nkmenergia.hu), továbbá az oldalakon található hivatkozások többsége ugyanarra a helyre mutat, vagy egyáltalán nem működik.
Az NKM elhatárolódik minden nem hivatalos úton történő megkereséstől és csalási kísérlettől, ezek felderítésében együttműködik a rendőrséggel és más hatóságokkal
- emelik ki.
Azt kérik ügyfeleiktől, ha bármilyen - NKM-mel kapcsolatos – visszaélésgyanús megkeresést észlelnek, mielőbb jelezzék azt az ugyfelszolgalat@nkm.energy e-mail címen vagy az ügyfélszolgálat +36 1/20/30/70 474 9999-es telefonszámán.