Robotokkal kezelik a nemzetközi pénzügyi színtéren a megnövekedett számú hitelkérelmet
![Ez a világ 15 legerősebb bankja - galéria
Citigroup, Citi](https://cdn.origo.hu/2023/12/h7mkI5uNWuDoCXaj3VbdE798x24omV-5dzLMrvx8rmg/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzllZTkwOTMzZTBlMzRkYzA4YjNjZjZhOTYzMjZiODI5.webp)
A koronavírus járvány miatt az eddiginél jóval több hitelkérelem érkezett be a bankokhoz, főleg a bevételeiktől elesett vállalkozásoktól. Ez rengeteg extra feladatot rótt a dolgozókra, akik többsége távmunkában végezte feladatát. Így kénytelenek voltak tehcnológia segítségért folyamodni, és rengeteg bot-ot fejlesztettek ki. A svájci UBS bank például három napon belül hat botot fejlesztett ki, melyek segítséget nyújtottak a hitelkérelmek feldolgozásában és a hitelellenőrzésekben.
Mi az a bot?
A bot a robot szóból alakult ki. Egy olyan szoftver, amely automatizált feladatokat hajt végre meghatározott algoritmus szerint, interneten keresztül. Jellemzően a botok egyszerű és szerkezetileg ismétlődő feladatokatvégeznek el, sokkal nagyobb hatásfokkal, mint amennyire egy ember képes lenne.Ezek a gyors és előremutató fejlesztések merőben szembemennek azzal a tendenciával ami az elmúlt két évtizedben volt megfigyelhető a szektorban a technológiai fejlesztés terén.
Ezek a botok lehetővé tették a bankok számára, hogy sokkal nagyobb mennyiségű adatot és kérelmet dolgozzannak fel, mint amire korábban képesek voltak.
Így bár nőtt a hitelkérelmek száma, az átfutási időt tartani tudták a korábbi szinten.
A Citigroupnál már a járvány előtt is megfigyelhető volt a tendencia, de a Covid-19 felgyorsította a folyamatot.
300 százalékkal nőtt a digitális megnyitott számlák mennyisége az egy évvel korábbihoz képest,
míg az online bank vagy applikációs szolgáltatásokat igénybe vevők száma 25 százalékkal.