A világ legdrágább domainjeinek több fontos tulajdonsága is van:
Az elmúlt években rengeteg próbálkozás született arra, hogy a .com végződés helyett más globális végződés legyen a piacvezető (.net, .org).
Azonban a .com ellenáll, napjainkban az oldalak 47 százalékának ez a végződése.
Nem meglepő, hogy a legértékesebb címek is így végződnek.
Emellett általános szabály az egyszerűség is, kerülni kell minden túlbonyolítást. Sokáig úgy gondolták, hogy a hosszú domainek rosszak, de erre több kivétel is van, így a 3-4 betűs szabálynál fontosabb az egyszerűség és egyértelműség.
Kifejezetten népszerűek például azok a domainnevek, amelyek egyértelműen utalnak valamire, mégis rendkívül hosszúak.
Ilyen például a CarInsurance.com vagy a VacationRentals.com is.
Fontos megjegyezni, hogy egyes domaineket nem használ a tulajdonosuk, hanem átirányítanak a tulajdonos egy másik oldalára.
Érdekesség, hogy az internetbuborék korszakában többen elkezdték felvásárolni az összes elérhető 3-4 betűs kombinációt, arra spekulálva, hogy az később értékes lehet. Néhány esetben (NFL) ez sikeres próbálkozásnak bizonyult, de rengeteg random betűkombináció maradt kihasználatlanul.
Íme a világ tíz legdrágább domainje: