Hat hét múlva születhet döntés a gyorséttermek online hirdetési tilalmáról, addig társadalmi egyeztetés folyik majd az ügyben. Az egészségvédő szervezetek viszont máris üdvözölték a kormány javaslatát, míg a gyorséttermi vállalatok szerint diszkriminációról van szó.
Nem csak az olyan éttermek lennének érintettek, mint a McDonald's vagy a Burger King, hanem minden olyan élelmiszert gyártó cégere is hatással lenne a szabályozás, amelyek magas zsír-, só- vagy cukortartalmú termékeket gyártanak és forgalmaznak.
A gyakran "junk foodnak" tartott és nevezett ételek mellé viszont olyan termékek is bekerülhetnek a tiltólistára, mint az avokadó, a lekvár vagy éppen a tejszín.
Matt Hancock, a brit egészségügyi államtitkár nemrég arról beszélt, hogy meg kell védeni a brit gyermekek és családok egészségét és ösztönözni kell őket arra, hogy egészséges élelmiszereket és táplálkozást válasszanak. A gyerekek ráadásul egyre több időt töltenek az interneten, ahol gyakran bukkanhatnak gyorséttermek hirdetéseibe, így ők a leginkább érintett korcsoport.
Egy tanulmány szerint a brit gyerekek 33 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, míg a felnőttek esetében ez az arány még rosszabb, hiszen kétharmaduk tartozik ezekbe a kategóriákba.
A brit kormány becslései szerint a 16 éven aluli fiatalok 15 milliárd gyorséttermi online hirdetést láttak 2019-ben szemben a két évvel korábbi 700 millióval. A szabályozás tiltaná a Facebook és Google hirdetéseket, az SMS üzenetetek és ellenőrizni a cégek Twitter és Instagram oldalait is.