Az európai fogyasztók a koronavírus-járvány miatti társadalmi távolságtartási intézkedések betartása közepette is élvezni szeretnék a karácsonyt, ennek jegyében most nem a fizikai üzleteket tekintik az ajándékbeszerzés elsődleges forrásának. Sőt, ötből három válaszadó azt mondta, hogy az ünnepi vásárlás legnagyobb részét online tervezi lebonyolítani. Ötödük (20 százalék) egyenesen azt nyilatkozta, hogy
az idén minden ünnepi bevásárlásukat online intézik, annak ellenére, hogy általában nem ez a szokásuk.
Az online értékesítés várható növekedése mellett a Kaspersky megállapításaiból az is kiolvasható, hogy
a fogyasztók zöme várhatóan a kontinenst sújtó recesszió ellenére sem fogja vissza a karácsonyi költéseit.
A fogyasztóknak mindössze egynegyede (26 százaléka) tervezi legalább a harmadával csökkenteni a karácsonyi vásárlásra szánt kiadásait a koronavírus-járvány következtében fellépő pénzszűke miatt. Ez a szám azonban a 25–34 év közöttiek körében már 30 százalék – ez az a korosztály ugyanis, amelyet a legszélesebb körben érintett a koronavírushoz köthető állásvesztés.
Az online akciókra vadászó fogyasztók számának növekedésével párhuzamosan azonban a nagy megtakarítások elérése érdekében vállalt kockázat mértéke is egyre nő. A válaszadók mindössze 16 százaléka nem hajlandó megadni a személyes adatait az online kedvezményekért cserébe, annak ellenére, hogy csaló weboldalak vagy átverések áldozataivá válhatnak.
"Az ünnepi időszak mindig nagy esemény, és az idén ez még inkább így van. De ahogy a zsebtolvajok a zsúfolt helyeken próbálnak szerencsét, úgy a kiberbűnözők a fogyasztói vásárlási trendeket fogják megvizsgálni, és megpróbálják kiaknázni az emberek az iránti vágyát, hogy egy jó akcióra lecsapva némi pénzt takaríthassanak meg. A magam részéről tehát azt tanácsolnám az embereknek, hogy járjanak utána a dolgoknak, a vásárlások során tartsák be az alapvető, ésszerű óvintézkedéseket. Egy dolgot mindig érdemes észben tartani: ha valami túl jónak tűnik ahhoz, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg az is" – fejtette ki David Emm, a Kaspersky vezető biztonsági kutatója.
A vállalat tanácsai a biztonságos online vásárlásokhoz: