725 millió fonttal költenek várhatóan kevesebbet idén reklámra, mint tavaly, így a teljes összeg 6,2 milliárd fontra csökken. A több, mint 10 százalékos csökkenés igazán egyedülálló adat. 1982 óta, mióta rögzítik a költéseket,
nem volt ilyen alacsony az utolsó negyedév várható reklámköltése.
A csökkenéstől eltekintve az idei évi reklámcsata valószínűleg ugyanolyan intenzitású lesz, mint az előző években azzal a különbséggel, hogy nem fogunk olyan reklám költésekkel találkozni, mint például a Walkers promóciója. Tavaly az Egyesült Királyság kedvenc chipsgyártójának mondott cég körülbelül 9 millió fontot költött a Mariah Carey-vel közösen leforgatott kampányra.
A Google és Facebook által uralt online hirdetések a piac 57 százalékát teszik ki, a maradék 43 százalékból a legkisebb részt a mozikban elköltött hirdetések fogják várhatóan adni, mivel idén alig készül új hollywoodi kasszasiker. Az itt elköltött hirdetésre szánt összegek várhatóan 66 százalékkal estnek tavalyhoz képest.
Az előrejelzés kitér arra is, hogy valószínűsíthetőleg ez nem egy tendencia kezdete, csupán egy aktuális állapot, amit a járványnak köszönhető.