Van egy szinte ismeretlen startup, az Apeel, amely olyan támogatókat tudhat maga mögött, mint Oprah vagy Karty Perry, de nemrég már a világbank is beállt a cég befektetői közé.
A vállalat azért ilyen népszerű és izgalmas, mert arra vállalkozik, hogy megoldást kínáljon a világ egyik égető problémájára, az élelmiszerpazarlásra,
amely az ENSZ számításai szerint összesen 2500 milliárd dolláros gondot jelent évente.
A társaság egyébként egészen egyszerűnek tűnő technológiát kínál:
egy olyan természetes bevonatot fejleszt, amely jelentősen megnöveli a boltok készleteinek tartósságát.
Most pedig a cég újabb 30 millió dolláros befektetést kapott, hogy a világon minél több boltba juthasson el –írja a CNBC.
Az új befektetők között pedig ott van az International Finance Corporation (IFC) is, amely a Világbank Csoport tagja. Idén egyébként az IFC összesen már 22 milliárd dollárt fordított arra, hogy magánvállalatokba fektessen be.
Az Apeel azonban már eddig is olyan, a pénz világában jól csengő neveket állított maga mellé befektetőként, mint az Andreesen Horowitz kockázati tőkealap,
a Bill & Melinda Gates Foundation vagy a Rockefeller Foundation.
Az IFC segítségével az Apeel új projektje is könnyebben elterjedhet. Ennek lényege egy olyan technológia, amely a kistermelők számára teszi lehetővé a mezőgazdasági termékeik hatékonyabb tárolását. A világ számos területén ugyanis, különösen Afrika szubszaharai térségében, Mexikóban, valamint Közép- és Dél-Amerikában, komoly problémát jelent a farmerek számára, hogy tönkremegy az áru, mielőtt el tudnák azokat adni. Ráadásul a fejlődő országokban sokszor nem megoldható a hűtés a farmerek számára, ami tovább növeli az Apeel megoldásának jelentőségét.
A helyzet olyannyira súlyos, hogy globálisan a megtermelt gyümölcsök és zöldségek közel 25 százaléka veszendőbe – e téren egyébként Észak-Amerikában a legrosszabb a helyzet.
Az Apeel alapítója és vezetője, James Rogers kiemelte, a valóság az, hogy a legtöbb kistermelő számára szinte lehetetlen értékesíteni a megtermelt áruk jelentős részét, mielőtt azok megromlanának.
A társaság megoldásait a több üzletlánc használja már az Egyesült Államokban, de Dániában és Németországban is alkalmazzák az Apeel technológiáját.
A 2012-ben alapított cég a működése óta összesen 360 millió dollárnyi befektetést szerzett, az értékét pedig nemrég 1 milliárd dollárra becsülték.