Az Unilever hatalmas növekedést vár a növényi húsoktól.
A vállalat a tervek szerint ötszörösére növelné ezen termékinek az eladását a következő 5-7 évben, elérve az évi 1 milliárd eurós bevételt
– írja a The Guardian.
A számos márkát tömörítő nagyvállalat elsősorban a The Vegetarian Butcher nevű márkájától várja a növekedést, de olyan más márkák vegán alternatíváitól is sokat várnak, mint a Ben & Jerry's, a Hellmann's, a Magnum vagy a Wall's.
A tervek egyébként illeszkednek az Unilever átfogó, Future Foods nevű projektjébe, amely egészségesebb táplálkozásra ösztönözné a fogyasztókat, miközben csökkentené a társaság környezeti lábnyomát. Ehhez az Unilever 2025-re felére csökkentené a működése során keletkezett hulladékot is.
Általában is az látszik egyébként, hogy számos nagyvállalat igyekszik kihasználni a növényi húsokban rejlő lehetőségeket.
Nemrég például a Tesco jelentette be, hogy terjeszkedne ezen a területen.
Mindeközben a Barclays tavaly úgy számolt, hogy a növényi alapú élelmiszerek globális piaca több mint 1000 százalékot emelkedhet a következő 10 évben, 2029-re elérve a 140 milliárd dolláros méretet.