A Nemzeti Befektetési Ügynökség Business Services Hungary 2020 felmérésének adatai, valamint az elmúlt év eredményei és a vállalat működésének összetettsége alapján
az ExxonMobil magyarországi globális üzleti központja nyerte el "Az év kiválósági központja" díjat.
Az elismeréshez hozzájárult, hogy a vállalat idén is jelentősen bővítette szolgáltatási portfólióját, ezáltal jelentősen hozzájárult a magyarországi üzleti szolgáltatási szektor (BSC) szektor fejlődéséhez, amely nemzetgazdasági szinten stratégiai ágazatnak számít.
Az elismerést elnyerő ExxonMobil Globális Üzleti Központot az elsők között, 2004-ben hozta létre az energiaipar egyik vezető vállalatának számító ExxonMobil.
A nemzetközi társaság szinte összes kulcsfontosságú részlégének működésében részt vesz a budapesti központ,
így a pénzügy, az informatika, üzemanyagok és kenőanyagok üzemeltetési támogatása és Upstream üzletág támogatásához járulnak hozzá a Magyarországon dolgozó szakemberek.
A üzleti szolgáltatási szektorban Magyarország az elmúlt bő egy évtizedben nemzetközi szinten is jegyzett iparági központtá vált, amely a jó üzleti környezet révén továbbra is képes az új beruházások vonzására és a magas hozzáadott értékű munkahelyek megteremtésére. A HIPA Business Services Hungary 2020 felmérésének adatai szerint 2020 végén mintegy 63 ezer embernek ad munkát az a 131 vállalat, amely üzleti szolgáltató központot üzemeltet Magyarországon. Az ágazat Magyarország gazdaságának egyik vezető iparágává vált és a jelentés szerint a COVID-19 világjárvány ellenére is növekszik a Magyarországon megjelenő vállalatok, valamint az általuk létrehozott munkahelyek száma.
„Munkatársaink elkötelezettsége és kiváló munkája mellett a kedvező üzleti környezet is hajtóereje a magyar központunk folyamatos növekedésének.
2021-ben nemcsak a munkatársaink számát és a központ méretét növeljük majd, hanem fokozatosan bővítjük azon tevékenységek körét is, amelyekkel hozzájárulunk az ExxonMobil mindennapi működéséhez.
Nagy siker számunkra, hogy az elmúlt években globális üzleti központtá fejlődtünk. Itt Budapesten 2000 ember dolgozik együtt, összesen több, mint 12.000 év „exxonos" munkatapasztalattal, és akik között 80 különböző nemzetiségű van" – mondta az elismerés kapcsán Jeroen Kirschbaum ügyvezető igazgató, megköszönve a HIPA és az Amerikai-Magyar Kereskedelmi Kamara támogatását.
A HIPA üzleti központokat vizsgáló felmérése szerint a szektor jól vette a Covid-19 járvány miatti kihívásokat, az üzleti szolgáltató központok számára a munkakörnyezet digitalizációja új lehetőségeket is hordoz, mivel a vállalatok a helyszíni és a távmunkát ötvöző hibrid működési modell felé mozdultak el, amely több tehetség toborzását teszi lehetővé Magyarország regionális egyetemi városaiból, sőt akár új központok létrejöttét is lehetővé teszi Budapesten kívül is.