Kína a luxustermékek legnagyobb felvevőpiaca lehet öt év múlva
![Giorgio Armani, Divattervező](https://cdn.origo.hu/2023/12/nqtJsU9z7uBOgwaZLcIkbPkJgC5dJuVxJJKKIeHwjXk/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzNkNzMxNzBhZmUxYjRmYWI4M2U0NGVmNmYzMmFkNGU3.webp)
A pandémia miatti gyenge évkezdet ellenére az idén a luxustermékek értékesítése 48 százalékkal, mintegy 346 milliárd jüanra (53 milliárd dollár) nő az ázsiai országban.
Kína ezzel mintegy megkétszerezte, a tavalyi 11 százalékról 20 százalékra növelte részesedését a luxustermékek globális piacán.
A jelentés szerint Kínában a luxustermékek iránti keresletnövekedésért az Y generáció (az 1984 és 1994 között), valamint a Z generáció (a 1995 és 2009 között születettek) a felelős.
A Bain egy korábbi jelentése szerint hat év növekedés után az idén 23 százalékkal, 217 milliárd dollárra eshet a luxustermékek globális eladása a koronavírus-járvány miatt.
Amennyiben beigazolódik a várakozás, akkor az idei lesz az első csökkenés az ágazatban 2009 óta, amikor az értékesítés 9 százalékkal esett, de a következő évben már jelentős növekedés következett be.
A Bain azzal számol továbbá, hogy a luxustermékek gyártóinak nyeresége az idén 60 százalékkal zuhan, és jövőre ennek csupán a felét sikerül visszanyerniük.